X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

GUS podał dane o sprzedaży detalicznej w czerwcu: ta rośnie, ale zgodnie z prognozami – wolniej

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2019 11:15
Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2019 r. wzrosła o 3,7 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 1,6 proc. To oznacza spowolnienie tempa sprzedaży – szczególnie materiałów budowlanych oraz sprzętu  AGD i RTV, mniej niż zakładano maleje handel samochodami oraz odzieżą i obuwiem.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock, Elle Aon

Licząc w cenach bieżących sprzedaż detaliczna wzrosła w ubiegłym miesiącu o 5,3 proc.

Sprzedaż detaliczna spowalnia zgodnie z prognozami

Jak piszą w komentarzu analitycy mBanku, w czerwcu sprzedaż detaliczna spowolniła z 5,6 do 3,7% r/r (w cenach stałych), ale zmienna ta wyłamała się z dotychczasowego wzorca rozczarowań (konsensus wynosił dokładnie 3,7% r/r).

„Różnice w stosunku do naszej nazbyt pesymistycznej prognozy (3,7% r/r) nie są znaczące i dotyczą przede wszystkim struktury sprzedaży. Trudno przy tym o poddający się jednoznacznej analizie wzorzec” czytamy w komentarzu do danych GUS.

Mniejsze od prognoz spowolnienie sprzedaży samochodów

Jak podkreślają analitycy mBanku, po pierwsze, bodaj najbardziej wrażliwa na efekty kalendarzowe kategoria, sprzedaż samochodów i części, spowolniła w mniejszym stopniu niż prognozowano, z 12,6 do 1,7% r/r.

Mniejszą wrażliwość na liczbę dni handlowy wykazała również sprzedaż w pozostałych niewyspecjalizowanych sklepach – tutaj dynamika w czerwcu nie zmieniła się i wyniosła 9,6% r/r.

Zdecydowanie przyspieszyła sprzedaż odzieży oraz obuwia

Po drugie, sprzedaż dóbr półtrwałych okazała się być generalnie wyższa od naszych przewidywań – sprzedaż odzieży i obuwia przyspieszyła z -1,9 do 11,2% r/r (być może wysokie temperatury nakręciły sprzedaż letnich kolekcji).

Zdecydowanie natomiast spadła sprzedaż mebli, sprzętu RTV oraz AGD

Po trzecie, w dobrach trwałych dominują rozczarowania – sprzedaż mebli, RTV i AGD nie odbiła po rozczarowującym maju i jej dynamika spadła z 17,4 do 9,2% r/r.

 

Spada sprzedaż materiałów budowlanych

 

„Wreszcie, rozczarowanie w kategorii Pozostałe (spowolnienie z +3,4 do -2,3% r/r) może również być zasługą kalendarza. Warto tę kategorię jednak obserwować – postrzegamy ją bowiem (z uwagi na skupianie w sobie m.in. sklepów budowlanych) jako probierz aktywności na rynku mieszkaniowym” – oceniają analitycy mBanku.

 W II kwartale konsumpcja prywatna przyspieszyła

 

Analitycy mBanku oceniają jednoczesnie, że cały II kwartał, głównie za sprawą późnego terminu Wielkanocy, przynosi duże przyspieszenie sprzedaży w ujęciu kwartalnym.

„Jego przełożenie na konsumpcję prywatną będzie jednak ograniczone, zgodnie z wieloletnią tradycją wygładzania efektów wielkanocnych w danych z rachunków narodowych. Tym niemniej, nie będzie ono zerowe i w warunkach rekordowych nastrojów konsumenckich należy spodziewać się przyspieszenia konsumpcji prywatnej w II kwartale”, czytamy w komentarzu.

PAP, komentarz mBank, jk

Zobacz więcej na temat: gus sprzedaż detaliczna
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak