X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Wakacje z biurem podróży. Warto znać swoje prawa

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2019 11:17
Rozpoczyna się sezon urlopowy. Na co należy zwrócić uwagę podczas kupowania wycieczki i jak radzić sobie z problemami na wakacjach?
Audio
  • Na wakacje z biurem podróży. Na co zwrócić uwagę? (Marcin Jagiełowicz/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
Biuro podróży
Biuro podróżyFoto: George Rudy/Shutterstock.com

Planując wakacje z biurem podróży warto zacząć od sprawdzenia czy działa ono legalnie - mówi Michał Herde, prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Można to zrobić w publicznym rejestrze. Powinniśmy też sprawdzić, w jaki sposób biuro przygotowuje klientów do podróży.

Dokładnie sprawdzajmy formularze

Warto też zachować zimną krew kupując bilet lotniczy. Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego spływają ostatnio skargi na formularze przewoźników, które wprowadzają automatycznie błędne dane - mówi Joanna Sołtan z ECK. Chodzi o sytuację, w których formularz automatycznie uzupełnial informacje o imieniu i nazwisku danymi posiadacza karty kredytowej, a przecież np. czasem kupujemy bilet dla kogoś. Dlatego powinniśmy dokładnie sprawdzać dane w formularzach, by uniknąć późniejszych problemów - dodaje Joanna Sołtan.

Co nam przysługuje w razie opóźnienia?

W razie opóźnienia lotu już po dwóch godzinach pasażerowi przysługuje prawo do kompletu informacji o tym co się dzieje. Ma też prawo do bezpłatnych posiłków i napojów czy noclegu - zależnie od czasu oczekiwania. Pasażer może też bezkosztowo skontaktować się z maksymalnie dwoma osobami. Gdyby przewoźnik nie zaopiekował się nami - warto zachować wszystkie rachunki. Możemy mieć też prawo do odszkodowania od 250 do 600 euro - ale nie zawsze - podkreśla Joanna Sołtan. Wysokość odszkodowania jest zależna od długości lotu. Prawa do niego nie będziemy mieli, jeżeli lecimy spoza UE, a linie nie są zarejestrowane w Unii.

Nie bójmy się reklamacji

Reklamować możemy też uszkodzony lub opóźniony bagaż. W pierwszym przypadku mamy na to tylko 7 dni.
 
Reklamować możemy też usługi hotelowe. W razie ich niezgodności z umową warto zgłosić się do obsługi, a w przypadku reklamacji wykonać zdjęcia. Nigdy nie mamy obowiązku skorzystania z dodatkowych atrakcji, których nie było w umowie. Michał Herd reklamować możemy też jakość usług, jakich np. jak wyżywienie.
 
By sprawdzić jak wysokie odzkodowanie nam się należy - warto korzystać z tzw. Tabeli Frankfurckiej - dostępnej w internecie. Wykorzystują ją często w swoich orzeczeniach sądy. Na reklamację usług biura podróży - po zmianie przepisów w lipcu tego roku - mamy 3 lata.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Marcin Jagiełowicz, md

Zobacz więcej na temat: wakacje biuro podróży
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ubezpieczenie turystyczne. Konieczność czy zbędny wydatek?

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2018 13:49
Coraz więcej Polaków wyjeżdża na zagraniczne wakacje, ale nadal wielu z nich - nie biorąc pod uwagę czarnego scenariusza - dodatkową polisę na czas wyjazdu traktuje jako zbędny wydatek. Czy rzeczywiście tak jest? Dlaczego warto kupić ubezpieczenie turystyczne?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Odwołany lot, obskurny hotel? Jak nie zepsuć sobie wakacji?

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2018 13:18
Na ten szczególny wakacyjny czas, czekamy cały rok. To wlaśnie latem odwiedzamy biura turystyczne, rezerwujemy wycieczki i wykupujemy bilety lotnicze. Okazuje się, że sama podróż do miejsca naszego wypoczynku też ma bardzo duże znaczenie. Zdarzają się sytuacje, w których przewoźnicy odwołują loty, bądź przesuwają godzinę startu samolotu, co skutkuje często kilkunastogodzinnym oczekiwaniem na lotnisku. Co robić w takich sytuacjach?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Świetny rok dla branży turystycznej. Oferty last minute mniej popularne

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2018 18:19
Choć rośnie liczba zadłużonych firm turystycznych to rozmiar długu jest praktycznie bez zmian. Takie dane podało Biuro Informacji Kredytowej. W zestawieniu z innymi branżami to wyśmienity wynik, bo i kończący się sezon był dla turystyki wyjątkowo dobry.
rozwiń zwiń