X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Narastają problemy Boeinga: koncern bez żadnego zamówienia na 737 Max, nikt nie odbiera samolotów, wartość firmy spadła o 27 mld dolarów

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 13:47
Po serii wypadków samolotów Boeing 737 Max narastają kłopoty koncernu – do spadku jego wartości dochodzi brak zamówień na nowe samoloty.
Model 737 MAX wszedł do użytku komercyjnego w maju 2017 r. Jak dotychczas firma dostarczyła ponad 370 egzemplarzy tych samolotów i ma złożone zamówienia na 4625 kolejnych, których łączna katalogowa wartość, czyli bez ewentualnych rabatów, wynosi 440 mld dolarów
Model 737 MAX wszedł do użytku komercyjnego w maju 2017 r. Jak dotychczas firma dostarczyła ponad 370 egzemplarzy tych samolotów i ma złożone zamówienia na 4625 kolejnych, których łączna katalogowa wartość, czyli bez ewentualnych rabatów, wynosi 440 mld dolarówFoto: pixabay

Boeing w marcu nie otrzymał żadnego nowego komercyjnego zamówienia na samoloty 737, co jest pierwszym takim miesiącem od prawie siedmiu lat - podał w środę dziennik "Wall Street Journal". To efekt dwóch niedawnych katastrof nowego modelu 737 MAX.

W marcu Boeing dostarczył do odbiorców zaledwie 11 samolotów typu 737 MAX - czyli takich jak rozbiły się w Indonezji i Etiopii - co stanowi mniej niż połowę dostaw w poprzednich dwóch miesiącach (24 w styczniu i 27 w lutym).

Zagrożony cel koncernu, przewidujący zbudowanie 900 samolotów wszystkich typów

To także zdecydowanie poniżej tempa potrzebnego, by osiągnąć ogłoszony w styczniu cel, aby w tym roku dostarczyć ponad 900 samolotów wszystkich typów.

Analitycy spodziewają się teraz, że w tym roku do klientów trafi ok. 750 samolotów i szacują, że zmniejszenie produkcji, odszkodowania oraz naprawa wadliwego systemu zapobiegającego utracie siły nośnej w modelu MAX kosztować będą firmę 2-3 mld dolarów.

Od katastrofy 10 marca giełdowa wycena koncernu spadła o 27 mld dolarów

To i tak znacznie mniej niż 27 mld dolarów, o które zmniejszyła się giełdowa wycena spółki od czasu katastrofy samolotu w Etiopii 10 marca. We wtorek akcje Boeinga kosztowały na zamknięciu sesji 369,04 dolarów, co było zaledwie o 1,29 dol. powyżej minimum z ostatnich 52 tygodni.

Boeing pracuje nad poprawą systemu, który najprawdopodobniej doprowadził do ostatnich katastrof 737 Max

Boeing pracuje obecnie nad naprawą systemu MCAS, który według wstępnych badań był przyczyną obu katastrof, ale ponieważ będzie on musiał być certyfikowany przez władze lotnicze, niektórzy analitycy przypuszczają, że samoloty 737 MAX pozostaną uziemione co najmniej do września. Po katastrofie w Etiopii władze lotnicze i linie lotnicze na całym świecie zdecydowały o wstrzymaniu do odwołania użytkowania modelu 737 MAX.

Boeing zmniejsza produkcję 737 Max, dziesiątki samolotów czekają na odbiór w magazynach

W zeszłym tygodniu firma poinformowała o czasowym zmniejszeniu miesięcznej produkcji modelu 737 MAX o 10 sztuk - do 42, choć jeszcze niedawno planowano, że latem miesięczna produkcja wzrośnie do 57. W fabryce w Seattle na odbiór czekają dziesiątki już zbudowanych samolotów.

W marcu bez zamówienia na 737 Max dla linii lotniczych

W marcu Boeing przekazał klientom 54 samoloty wszystkich typów, co oznacza, że od początku roku liczba dostarczonych maszyn wzrosła do 149. Firma otrzymała zamówienia na 44 nowe samoloty, w tym na trzy egzemplarze biznesowej wersji modelu 737, ale nie było ani jednego zamówienia na maszyny z serii 737 od linii lotniczych. Jak wynika z danych firmy, był to pierwszy taki przypadek od maja 2012 r.

Boeing ma w portfelu zamówienia na ponad 4,6 tys. 737 Max

Model 737 MAX wszedł do użytku komercyjnego w maju 2017 r. Jak dotychczas firma dostarczyła ponad 370 egzemplarzy tych samolotów i ma złożone zamówienia na 4625 kolejnych, których łączna katalogowa wartość, czyli bez ewentualnych rabatów, wynosi 440 mld dolarów. Jednak niektóre linie, jak np. Garuda Indonesia, zapowiedziały po katastrofie w Etiopii, że będą chciały zrezygnować ze złożonych zamówień.

PAP, jk

Zobacz więcej na temat: Boeing firma lotnictwo
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ekspert: Boeing ma problem, nie tylko finansowy

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2019 11:35
- Największym problemem jest to, co stanie się z zamówionymi maszynami. Gdyby okazało się, że Boeing popełnił fatalne błędy konstrukcyjne to linie lotnicze mogą zrezygnować zaplanowanych już samolotów - mówił w Polskim Radiu 24 Adrian Furgalski, ekspert ds. transportu publicznego. Po ostatniej katastrofie w Etiopii, w której zginęło 157 osób, loty Boeingów 737 MAX zostały zawieszone na całym świecie.  
rozwiń zwiń

Czytaj także

Będą odszkodowania za uziemione boeingi? Wszystko zależy od umowy

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2019 13:50
W Polsce sprawa dotyczy LOT-u i Enter Air. Chodzi o rekompensaty z tytułu uziemienia samolotów Boeing 373 Max, po katastrofach tych maszyn w Etiopii i Indonezji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

USA: awaryjne lądowanie boeinga 737 max w Orlando. Samolot miał problemy z silnikiem

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2019 23:25
Samolot Boeing 737 MAX Southwest Airlines awaryjnie lądował na lotnisku w Orlando - poinformowała amerykańska Federalna Agencja Lotnicza. Maszyna, która leciała z Florydy do Kalifornii, miała problemy z silnikiem.
rozwiń zwiń