PKO BP z partnerami rozpoczął współpracę w zakresie wdrażania rozwiązań cyfrowych

2018-11-29, 15:33

PKO BP z partnerami rozpoczął współpracę w zakresie wdrażania rozwiązań cyfrowych
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

PKO BP wraz z PGNiG Obrót Detaliczny i KIR rozpoczął współpracę w zakresie wdrażania rozwiązań cyfrowych, w tym m.in. usługi mojeID, która pozwoli na elektroniczne potwierdzanie tożsamości i tym samym ułatwi dostęp do wielu usług on-line - podał w czwartkowym komunikacie PKO BP.

- Działając na zasadach partnerskich, PKO BP PGNiG Obrót Detaliczny oraz Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR), łączą siły w dążeniu do realizacji idei Polski cyfrowej - czytamy w komunikacie.

Podpisany przez partnerów list intencyjny dotyczy m.in. wdrożenia usługi mojeID, która pozwoli klientom na elektroniczne potwierdzanie tożsamości i tym samym ułatwi dostęp do wielu usług on-line, a także wdrożenia m.in usług: Szafir, Qlips, WebPOS Paybynet.

PKO BP jako pierwszy polski bank i dostawca tożsamości, podpisał umowę z KIR dotyczącą możliwości korzystania z usługi mojeID przez klientów banku. Bank wspólnie z KIR, pracuje nad pilotażowym wdrożeniem tej usługi, a PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który podpisał umowę jako dostawca usług mojeID umożliwi klientom elektroniczne potwierdzanie tożsamości i łatwy dostęp do usług on-line, także tych wymagających silnego uwierzytelniania.

- Wprowadzenie usługi wyeliminuje m.in. konieczność posiadania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. Pozwoli także na przeniesienie do cyfrowego świata nowych usług, które wcześniej wymagały osobistej wizyty w urzędzie, punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem - czytamy w komunikacie.

- Możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości jest kluczem do całego szeregu e-usług, który umożliwi kolejny etap cyfrowej ewolucji kraju – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes PKO BP Adam Marciniak.

- Obsługując kilka milionów aktywnych klientów internetowych, chcemy zapewnić im dostęp do nowych usług poprzez narzędzia spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa - podkreślił wiceprezes.

Bank poinformował, że "w praktyce będzie oznaczać to, że zawierając umowę on-line klient będzie przekierowany na stronę banku, gdzie po zalogowaniu zaakceptuje potwierdzenie swojej tożsamości przez bank podmiotowi trzeciemu (dostawcy usług)" .

Cytowany w komunikacie wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Tadeusz Kuczborski zaznaczył, że "nowe rozwiązania cyfrowe pozwolą klientom PGNiG na wygodną i szybszą obsługę umów oraz dostęp do nowych usług".

- Nasze wspólne działania adresują potrzeby sektora bankowego, usługodawców i oczywiście klientów, którzy będą mieli szansę korzystać z ich oferty bez potrzeby wychodzenia z domu. To przyniesie także bezpośrednie korzyści biznesowe – dodał, cytowany w komunikacie, prezes Krajowej Izby Rozliczeniowej Piotr Alicki.

PKO BP poinformowało, że kolejnym krokiem w realizacji porozumienia, będzie pilotażowe wdrożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, wykorzystującego technologię chmurową. Dzięki rozwiązaniu będzie można zdalnie wyrobić certyfikat, wykorzystując do tego uwierzytelnienie tożsamości on-line w usłudze mojeID. Porozumienie zakłada również wdrożenie usługi automatyzującej płacenie rachunków Qlips, rozwoju i promocji innowacyjnych form płatności elektronicznych oraz pilotaż procesu przyjmowania płatności WebPOS Paybynet w wirtualnych terminalach.

- Bank PKO BP jest liderem w udostępnianiu usług związanych z e-Administracją. Jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, dostęp do PUE ZUS, opcję składania wniosku PIT-WZ czy tworzenie Profilu Zaufanego (eGO). Od lipca br. klienci banku mogą przez serwis transakcyjny wnioskować o wyprawkę szkolną w ramach programu Dobry start - podano w komunikacie.

PGNiG Obrót Detaliczny jest liderem sprzedaży na rynku gazu ziemnego w Polsce. Posiada blisko 7 mln klientów, wśród których są zarówno duże, średnie i mniejsze firmy, jak i przedszkola, szkoły, instytucje oraz przede wszystkim większość gospodarstw domowych w Polsce.

Krajowa Izba Rozliczeniowa jest kluczowym partnerem infrastrukturalnym sektora bankowego, dostarczającym zaawansowane rozwiązania technologiczne- podano na stronie nietrentowej.

PAP, NRG, kw  

Polecane

Wróć do strony głównej