Częściej w sieci niż przez kolegów. Jak szukamy pracy?

2018-10-25, 08:37

Częściej w sieci niż przez kolegów. Jak szukamy pracy?
W przyszłym roku minimalna stawka godzinowa będzie wynosić 16 złotych brutto.Foto: Pixabay

Polacy częściej poszukują pracy w sieci niż przez znajomych - wynika z najnowszych badań firmy Work Service. Do niedawna ten trend był odwrotny, to znajomi lub rodzina byli gwarantem polecenia, czy znalezienia dobrej pracy.

Posłuchaj

Częściej w sieci niż przez kolegów. Jak szukamy pracy? (Tomasz Matusiak/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Tomasz Ślęzak, wiceprezes Work Service mówi, że  w procesach rekrutacyjnych zaczynają dominować portale internetowe - taką strategię przyjmuje aż 6 na 10 respondentów. Drugie miejsce pracy szuka przez znajomych, co robi nieco ponad połowa badanych. Trzecim sposobem (41 procent respondentów) jest samodzielne szukanie zatrudnienia w zakładkach na stronach pracodawców.

W ostatnim czasie widać, że nowe technologie nie omijają rynku pracy. Polacy coraz częściej korzystają z internetowych i mobilnych ofert zatrudnienia - podsumowuje Andrzej Kubisiak, ekspert rynku pracy. Jak dodaje, niskie bezrobocie i duży popyt na pracowników sprawia, że kandydaci nie mają już problemu z dotarciem do odpowiadających im ofert.

Oferty na Facebooku

Tomasz Ślęzak wskazuje, że co trzeci badany szukał pracy w mediach społecznościowych. To, jego zdaniem, skutek coraz szerszego wchodzenia na rynek tzw. pokolenia cyfrowego. Problemem na rynku jest duża grupa osób pasywnych, które mogłyby zmienić pracę, ale nie wiedzą jak to robić lub nie szukają aktywnie ofert. I tutaj - mówi Tomasz Ślęzak - jest pole do marketingu rekrutacyjnego, który często jest realizowany własnie przez media społecznościowe.

Nowe trendy

Andrzej Kubisiak potwierdza tę opinię. Ekspert podkreśla, że dzisiaj to firmy walczą o kandydatów, którzy są świadomi i zdają sobie sprawę gdzie chcą pracować.

- To ogromna zmiana na polskim rynku. Dziś w warunkach brakuj pracowników firmy wydają często miliony, by 'sprzedać' swoje ogłoszenia o pracy - dodaje.

Eksperci podkreślają, że rola mediów społecznościowych odgrywa szczególną rolę w rekrutacji młodych kandydatów. Z kolei z branżowych serwisów społecznościowych korzystają dobrze wykształceni specjalisci, którzy cenią sobie możliwości budowania własnego wizerunku i  bezpośrednie dotarcie do rekruterów.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Tomasz Matusiak, md

Polecane

Wróć do strony głównej