X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zły sposób informowania o zmianach. Banki oferują zwroty

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2018 08:45
Banki muszą zwracać klientom pieniądze. Chodzi o sytuację, gdy bank w ciągu ostatnich 3-4 zmienił tabelę opłat i prowizji i nie informował o tym klientów w odpowiedni sposób. Banki najczęściej przekazywały taką informację w systemie bankowości elektronicznej. Tymczasem, zdaniem UOKiK-u, powinny były to zrobić na "twardym nośniku", czyli np. wysyłając tradycyjny list. Teraz banki muszą zwrócić klientom różnicę.
Audio
  • Z Jarosławem Sadowskim z Expandera rozmawia Karolina Mózgowiec (Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Jarosław Sadowski z Expandera wyjaśnia, że kwestia twardego nośnika ma istotne znaczenie, bo wówczas bank po przekazaniu wiadomości nie ma możliwości już zmienienia jej, co np. w przypadku informacji w systemie elektronicznym teoretycznie jest możliwe.

- Te banki, które wysłały klientom informacje o zmianach poprzez skrzynkę w bankowości elektronicznej, to teraz UOKiK zobowiązał je do tego, by zwróciły prowizję, bo z prawnego punktu widzenia te zmiany (w taryfikatorach) nie obowiązują - wskazuje.

Jarosław Sadowski wskazuje, że jeśli otrzymaliśmy wiadomość o możliwym zwrocie opłat, to powinniśmy się zorientować, czy zwrot odbędzie się automatycznie, czy być może trzeba złożyć stosowny wniosek. Kwota zwrotu może się wahać od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, ale, zdaniem eksperta, niezaleznie od jej wysokości warto zawalczyć o swoje prawa.

Niektóre banki wymagają w takiej sytuacji aneksowania umowy, ale, niezależnie od tego, ten zwrot i tak nam się należy.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Karolina Mózgowiec, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

UOKiK sprawdził, czy karty za 0 zł rzeczywiście są darmowe

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2018 09:51
Banki coraz częściej oferują swoim klientom karty płatnicze, które mają nic nie kosztować. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, po tym, jak otrzymał w tej sprawie wiele skarg sprawdził, czy rzeczywiście nic za nie nie płacimy. Część praktyk banków wzbudziła wątpliwości.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy korzystanie z bankowości internetowej jest bezpieczne?

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2018 19:02
Już ponad 16 mln Polaków korzysta z bankowości internetowej, wynika z raportu Związku Banków Polskich. Czy jest to bezpieczne, jakie błędy robimy, mówił podczas VIII Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie w radiowej Jedynce Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP.
rozwiń zwiń