X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Nowa aplikacja

Wszystko w jednym miejscu
x

Nowa aplikacja

x
Gospodarka

Przygotowania do przekopu. Wstępne prace na Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2018 11:30
Na Mierzei Wiślanej rozpoczęły się pomiary w miejscu planowanej budowy kanału żeglugowego w Nowym Świecie. To element prac przygotowawczych związanych z inwestycją, dzięki której skróci się droga wodna z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską.
Przekop Mierzei Wiślanej ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury.
Przekop Mierzei Wiślanej ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury.Foto: NASA/public domain/wikimedia commons

Jak poinformowała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, w tym tygodniu wykonywane są prace wstępne dotyczące poglądowego wyznaczenia krawędzi przekopu w terenie, w miejscu planowanej lokalizacji. To element prac przygotowawczych, związanych z przedsięwzięciem "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" - wyjaśniła.

Jak wyjaśniła, Urząd Morski gromadzi niezbędną dokumentację dla potrzeb inwestycji. Do tej pory rozstrzygnięto przetarg na wykonanie badań ferromagnetycznych wraz z raportem dla potrzeb realizacji przedsięwzięcia. To badania na wodach Zalewu Wiślanego - na trasie planowanego toru podejściowego do Portu Elbląg.

Rozpoczęły się konsultacje

Inwestor czeka także na wydanie decyzji środowiskowej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Olsztynie, po jej uzyskaniu będzie składać wniosek o wydanie pozwolenia wodno-prawnego i następnie wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji.

W piątek rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące przekopu Mierzei Wiślanej, wszelkie uwagi można składać do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie. Potrwają one do 3 listopada.

Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.

1300 m długości, 5 m głębokości

Zarząd woj. pomorskiego negatywnie zaopiniował plany inwestycji. W jego ocenie budzi ona obawy ze względów ekonomicznych i przyrodniczych. Z kolei sejmik województwa warmińsko-mazurskiego przyjął stanowisko, w którym poparł plan przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Jak ocenił, to inwestycja istotna dla rozwoju subregionu elbląskiego.

Przekop przez Mierzeję Wiślaną, jeden z głównych projektów rządu PiS, ma powstać w miejscowości Nowy Świat, liczyć będzie ok. 1300 m długości i 5 m głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m. Przez kanał będą mogły przepływać statki o długości 100 metrów i szerokości 20 m.

PAP, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak