X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Rzeczowo z Rzecznikiem": kupno podróbki na dłuższą metę może się nie opłacić

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2018 17:03
Wyglądają niemal identycznie jak oryginalne, a są sporo tańsze - podrabiane towary stale kuszą konsumentów. Często jednak zakup podróbki kończy się dużym rozczarowaniem, kiedy sprzęt przestaje działać, a buty rozpadają się po miesiącu użytkowania. O tym, jak chronić się przed zakupem podróbek i dlaczego nie warto tego robić mówiła w audycji "Rzeczowo z Rzecznikiem" Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Audio
  • Rzeczowo z Rzecznikiem 30.09.2018, gość: Katarzyna Słupek, prowadzi Elżbieta Szczerbak (Polskie Radio 24)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Katarzyna Słupek powiedziała, że kupując nieoryginalny produkt nigdy nie możemy być pewni jego prawdziwego składu. To szczególnie ważne, bo niektóre towary, jak perfumy czy zabawki, mogą być niebezpieczne dla zdrowia naszego lub dzieci. Poza tym, podrobiony produkt zazwyczaj jest też dużo gorszej jakości niż oryginał i szybciej się zużywa. Szczególnie jest to widoczne w przypadku odzieży czy obuwia.

- Może być tak że po krótkim czasie używania okaże się, że produkt nie był warty swojej niskiej ceny i nam się to nie opłaciło - podkreśliła ekspertka.

Jeśli chodzi o kwestie prawne, to te nam, jako konsumentom nie grożą. Za wprowadzenie do obiegu podróbek odpowiada przede wszystkim sprzedawca. Ale już jeśli będziemy chcieli dalej taki produkt sprzedać, to taka odpowiedzialność nam już grozi.

Jak się bronić przed podróbkami?

Skargi, wypłające do ECK, dotyczą najczęściej podrobionej odzieży, obuwia oraz sprzętu elektronicznego. Katarzyna Słupek radzi, by, zwłaszcza kupując drogą elektronikę, robić to w autoryzowanych punktach sprzedaży lub sprawdzonych elektromarketach. Kupując przez internet powinniśmy natomiast sprawdzać dokładnie, kim jest nasz sprzedawca i czy to faktycznie z nim zawieramy umowę. "Czerwoną lampkę" powinien zapalać u nas także podejrzanie długi czas dostawy. Warto też sprawdzić, czy w regulaminie znalazły się informacje dotyczące reklamacji i praw, które przysługują konsumentom.

- Jeśli strona jest nastawiona na oszustwo, to takich informacji nie będzie - dodała.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Polskie Radio 24, Elżbieta Szczerbak, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pogotowie konsumenckie: jak nie dać się oszukać na "darmowym" pokazie czy wycieczce?

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2018 09:09
Firmy coraz częściej próbują nas kusić różnego rodzaju pokazami garnków czy ubrań, bezpłatnymi badaniami czy wycieczkami. Niestety na miejscu często okazuje się, że albo nie jest to wcale darmowe, albo prezentacja jest na przykład połączona ze sprzedażą różnego rodzaju sprzętu. Zdarza się też, że firmy po prostu nas oszukują, obciążając nas potem kosztami. O tym, jak się przed tym chronić, będziemy rozmawiać w dzisiejszym "Pogotowiu konsumenckim" w Polskim Radiu 24.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak nie dać się oszukać naciągaczom?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2018 09:50
Każdemu z nas zdarzyło się chyba naptkać sprzedawcę cudownych garnków, superodkurzacza, czy leczniczej kołdry albo urządzenia do leczenia światłem. Ofiarą takich naciagaczy padają zazwyczaj osoby starsze.
rozwiń zwiń