X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Karty klienta - udogodnienia, ale i zagrożenia

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2018 08:16
Podstawowym celem coraz popularniejszych programów lojalnościowych czy kart stałego klienta jest przywiązanie konsumentów do określonej marki czy sklepu, w zamian atrakcyjniejsze ceny czy informacje o promocjach. Jednak często dla przedsiębiorcy równie ważne są dane  osobowe, które pozostawia się, wypełniając specjalny formularz rejestracyjny - mówi Piotr Liwszic,  ODO24, specjalista do spraw ochrony danych osobowych
Audio
  • Karty klienta - udogodnienia, ale i zagrożenia (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
Masz portfel pełen kart lojalnościowych? Zastanów się, czy rzeczywiście wszystkie są ci potrzebne
Masz portfel pełen kart lojalnościowych? Zastanów się, czy rzeczywiście wszystkie są ci potrzebneFoto: Shutterstock.com/Studio KIWI

- Zwróćmy uwagę na nadmiar podawanych danych osobowych. Jeżeli chcemy mieć produkt kilka procent taniej, to zastanówmy się, czy podawanie np. numeru PESEL jest tego warte. Te dane osobowe, które raz przekażemy, już do nas nie wrócą i nie bedziemy wiedzieć, do kogo faktycznie one trafią. Zwróćmy też uwagę, czy przy okazji nie wyrażamy zgody na wysyłanie SMS-ów czy e-maili - wskazuje.

Gdzie trafią nasze dane?

Łukasz Pociecha, adwokat specjalizujący się w ochronie danych osobowych mówi, że zapisując się do jakiegokolwiek programu lojalnościowego, klienci powinni właśnie zwrócić szczególną uwagę, gdzie tak naprawdę ich dane wylądują - czy tylko u organizatora programu czy także u współpracujących z nim podmiotów.

- Czasami zdarza się, ze zapisujemy się do jednego programu lojalnościowego, a następnie otrzymujemy SMS-y, maile od innych podmiotów, nie wiedząc nawet, że nasze dane do nich trafiły. To powinno byc ukrócone pod 25 maja, ale ta praktyka nadal pojawia się na rynku - dodaje.

Kłopotliwy smartfon

Piotr Liwszic uważa, że problemem mogą się stać karty lojalnościowe, które trzymamy w aplikacjach na smartfonie. To dlatego, że firmy mogą wówczas uzyskać dostęp do dużej liczby informacji na nasz temat, na przykład o tym, gdzie w danym momencie się znajdujemy. To z kolei może wiązać się z natrętnymi reklamami czy SMS-ami.

Większe ryzyko wycieku


Łukasz Pociecha zauważa, że apetyt na wszelkiego typu promocje sprawia, że klienci uczestniczą w wielu programach lojalnościowych jednocześnie. Stwarza to pewne zagrożenia.

- Duża liczba podmiotów mających nasze dane to duża groźba, że nasze dane wyciekną na zewnątrz - podkreśla.

Zapisując się do programów lojalnościowych, klienci powinni wiedzieć, jak mogą skontaktować się i kto jest administratorem ich danych - podkreślają eksperci. Powtarzają, żeby udzielić rabatu, sklep nie musi znać ani płci, ani numeru PESEL, ani adresu, ani nawet numeru telefonu klienta. Wystarczy sam adres e-mail.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dane osobowe w internecie. Większość internautów nie słyszało o RODO

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2018 12:18
Niemal 70 procent internautów nie słyszało nigdy o RODO, czyli unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych - wynika z danych Publicis Media. Problem w tym, że to właśnie świat cyfrowy najbardziej odczuje nowe przepisy. Z autorami raportu rozmawiał Marcin Jagiełowicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ministerstwo Cyfryzacji chce obalać mity o RODO

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2018 16:54
Ministerstwo Cyfryzacji w oparach absurdu. Jedni mają wątpliwość czy można podpisywać klasówki w szkole, a inni - to już przykład poważny - czy szpital może poinformować rodziców o hospitalizacji ich dziecka. Absurdalnych pytań jest więcej. Odpowiedzią ma być zespół pogromców mitów o nowych przepisach RODO. Pierwsze efekty mają być widocznie już w sierpniu.
rozwiń zwiń