X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jakie ułatwienia wprowadziła Konstytucja Biznesu?

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2018 12:55
30 kwietnia weszły w życie przepisy Konstytucji Biznesu, która wprowadza m.in zmiany w rejestracji własnej działalności. O szczegółach  mówi w radiowej Jedynce Wojciech Paluch z Ministerstwa Przedsiębiorczości i technologii w rozmowie z Elżbietą Szczerbak.   
Audio
  • O szczegółach zmian dotyczących działalności w związku z wejściem w życie Konstytucji Biznesu - mówi w radiowej Jedynce Wojciech Paluch z Ministerstwa Przedsiębiorczości i technologii w rozmowie z Elżbietą Szczerbak/Naczelna Redakcja Gospodarcza
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

- Jedna ze zmian to możliwość nieujawniana głównego adresu prowadzenia działalności gospodarczej. Wystarczy wpisać adres do korespondencji - wyjaśnia Wojciech Paluch. 

Kolejnym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość bezterminowego zawieszenia działalności gospodarczej. Do tej pory można to było zrobić na okres 24 miesięcy.

Poza tym - jak podkreśla Wojciech Paluch - ewidencja umożliwia szereg nowych funkcjonalności w tym opublikowanie informacji o udzielonym pełnomocnictwie.

- Od 1 stycznia 2019 roku rozszerzona zostanie możliwość tzw. jednego okienka, czyli załatwienia wszystkich istotnych spraw, które wiążą się z prowadzeniem działalności gospodarczej. M.in brakował możliwości zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia społecznego - dodaje. 

Kolejną zmianą, która wejdzie w życie od 1 lipca br. będzie możliwość uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu np. wobec urzędu skarbowego w punkcie informacji dla przedsiębiorców.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Elżbieta Szczerbak, kw 

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Resort Przedsiębiorczości i Technologii: z powodu braku numeru PESEL z ewidencji może być wykreślonych ponad 200 tys. firm

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2018 07:55
Do 19 maja przedsiębiorcy, którzy nie podali przy rejestracji firmy numeru PESEL, mieli czas by uzupełnić go w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. To wymóg nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z 2015 roku. Wiele osób przyszło w piątek do urzędów gmin by sprawdzić swój wpis do ewidencji.
rozwiń zwiń