X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Bankowość mobilna jest trendy. Polacy coraz chętniej z niej korzystają

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2018 18:59
Klient bankowy jest coraz bardziej cyfrowy. Z bankowości mobilnej korzysta już 9 mln klientów. Jak mówi Wojciech Boczoń, analityk bankier.pl, Polacy coraz częściej obsługują swoje finanse wyłącznie za pomocą telefonu.
Audio
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock
Ekspert zwraca uwagę na szybki rozwój tej dziedziny bankowości, zwłaszcza, że tak naprawdę aplikacje bankowe na smartfony czy tablety zaczęły się na dużą skalę pojawiać 5-6 lat temu.
- Bankowcy zauważyli, że jest pewna grupa klientów - szacunkowo ponad 2 miliony osób - które nie logują się do swojego konta internetowego z poziomu komputera, ale robią to wyłącznie za pomocą smartfona - podkreśla.
Wszystko pod ręką
Wojciech Boczoń wskazuje, że w smartfonie sprawdzamy stan swojego konta, ale też robimy przelewy i spłacamy karty kredytowe. Zdarza się także zaciąganie kredytów przez aplikacje, które umożliwiają błyskawiczne złożenie wniosku i równie szybkie otrzymanie pieniędzy.
A może płatność smartfonem?
 
Liderem pozostaje PKO BP, który ma 2,2 mln użytkowników bankowości mobilnej. Coraz chętniej płacimy też smartfonem zbliżeniowo. Jak mówi Wojciech Boczoń, obecnie w smartfonach w Polsce jest 900 tysięcy kart do takiego płacenia, a z każdym rokiem przybywa ich kilkaset tysięcy. Co ważne, nowoczesne formy płatności oferują także banki spółdzielcze.
Mamy już Google Pay (do niedawna Android Pay), Blika, a wkrótce prawdopodobnie pojawi się Apple Pay. BZ WBK udostępnił nawet system Garmin Pay, za pomocą którego można płacić zegarkiem.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Polskie Radio 24, Justyna Golonko, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak