X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Sklepy internetowe coraz bardziej zadłużone

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2017 09:03
Zadłużenie sprzedawców internetowych działających na polskim rynku wynosi ponad 231 mln zł, czyli w ciągu roku wzrosło o jedną trzecią.
Według KRD z płatnościami zalegają głównie sprzedający towary w serwisie Allegro.
Według KRD z płatnościami zalegają głównie sprzedający towary w serwisie Allegro. Foto: Glow Images/East News

Tak wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA i programu Rzetelna Firma.

Jak podał Krajowy Rejestr Długów, w październiku 2016 roku zadłużenie sklepów internetowych w Polsce wynosiło 172 mln zł. W ciągu roku wzrosło do ponad 231,1 mln zł.

- W rejestrze dłużników figurują już 3 362 podmioty z tej branży. Są to zarówno samodzielne e-sklepy, jak i firmy prowadzące sprzedaż w serwisie Allegro. Rok wcześniej było ich tam wpisanych 3 069. Obecnie mają one łącznie 22 531 różnorodnych niezapłaconych zobowiązań wobec kontrahentów - powiedział prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.

Z płatnościami zalegają głównie sprzedający na Allegro

Według KRD z płatnościami zalegają głównie sprzedający towary w serwisie Allegro. Są oni winni wierzycielom ponad 190 mln zł wobec 142 mln zł rok wcześniej. W rejestrze wpisanych jest 2 729 podmiotów handlujących za pośrednictwem tej platformy. Z problemem wypłacalności borykają się także sklepy prowadzące sprzedaż przez własne witryny. Są one winne wierzycielom 40,5 mln zł.

Jak zaznaczył prezes Rzetelnej Firmy Mirosław Sędłak, to informacje szczególnie istotne przed zbliżającym się okresem gwiazdkowych zakupów. - Jeśli sklep jest zadłużony u dostawców towarów, możemy nie doczekać się zamówionego prezentu (...) Pamiętajmy, że na rynku funkcjonują "Dobre Zasady e-commerce", określające kryteria wiarygodności sklepów internetowych - przypomniał.

Jak dodał, e-sklepy powinny m.in. udostępniać swoje pełne dane, a nie jedynie e-mail, umożliwiać kontakt poprzez formularz online oraz telefoniczny, a także wskazywać procedurę zwrotów i reklamacji. Ponadto, należy sprawdzić, czy sprzedawca nie figuruje w Krajowym Rejestrze Długów, oraz czy ma na swojej stronie Certyfikat Rzetelności.

Trzecia edycja badania „Długi e-handlu w Polsce” została przeprowadzona przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA i program Rzetelna Firma 2 października 2017 r. na podstawie danych z bazy KRD. Poprzednie odbyły się w 2016 i 2015 r.

Mamy coraz większe zaufaniu do zakupów w sieci

Jak pokazują badania, ponad połowa polskich internautów dokonuje zakupów online przynajmniej raz w miesiącu, a zdaniem ekspertów handel w sieci dopiero się rozpędza.

Dzieje się tak, również dlatego że wzrasta zaufanie do zakupów w sieci, także tych dokonywanych za granicą, mówił Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia Łukasz Kiczma, ekspert rynku e-commerce.

- Na słowo honoru, na jakość informacji, która jest na stronie internetowej, zaczynamy ufać zagranicznym przedsiębiorcom, którzy z kolei zaczynają mocno sprzedawać towary polskim konsumentom. Patrząc z perspektywy zakupów transgranicznych, ten wzrost 10 proc., a niektórzy już nawet mówią, że 30 proc., zakupów polskich internautów za granicą i odwrotnie pokazuje, że konsumenci zaczynają eksperymentować w zakupach elektronicznych. To pokazuje też, że Polacy są bardzo otwarci na różne oferty – podkreślał ekspert.

Jak jednak widać z danych KRD, robiąc zakupy w sieci lepiej zachować ostrożność, żeby nie naciąć się na sprzedawcę – dłużnika, który będzie miał problem z realizacją naszego zamówienia.

PAP/NRG, awi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zakupy internetowe rosną w siłę. Konsumenci coraz bardziej ufni

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2017 10:50
Z najnowszych danych wynika, że w krajach Unii Europejskiej wzrosło zaufanie do handlu internetowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel w Polsce powoli przenosi się do sieci. Kupujemy też za granicą

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2017 14:49
Od 3 do 4 procent tradycyjnego handlu w Polsce przeniosło się do Internetu. To jeszcze nie kilkanaście procent jak na Zachodzie czy nawet 8 procent jak w Czechach, ale wzrost widać wyraźnie i jest on stabilny. I nie chodzi wyłącznie o polskie sklepy internetowe. Coraz częściej są to zakupy transgraniczne.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ile Polacy wydali na zakupy w internecie?

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2017 23:53
W 2016 roku na zakupy w internecie Polacy wydali ok. 35 mld zł. W tym roku wartość rynku e-commerce może przekroczyć 40 mld zł.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Grupa 55+ coraz chętniej robi zakupy on-line. Co kupują?

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2017 13:03
Jeszcze do niedawna pokolenie 55+ korzystało ze starszych modeli telefonów, które niewiele więcej oferowały niż właśnie telefonowanie czy esemesowanie - mówi Marek Safiejko z firmy technologiczno-informatycznej 9bits.
rozwiń zwiń