Zakupy internetowe rosną w siłę. Konsumenci coraz bardziej ufni

2017-07-28, 10:50

Zakupy internetowe rosną w siłę. Konsumenci coraz bardziej ufni
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Rawpixel.com /Shutterstock.com

Z najnowszych danych wynika, że w krajach Unii Europejskiej wzrosło zaufanie do handlu internetowego.

Posłuchaj

O ożywieniu w e-handlu mówili w radiowej Jedynce Łukasz Kiczma, ekspert rynku e-commerce i Piotr Krewt z FASHION HOUSE Group (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Z najnowszych danych wynika, że w krajach Unii Europejskiej wzrosło zaufanie do handlu internetowego.

Jak powiedziała ostatnio unijna komisarz do spraw konsumenckich w całej Unii wzrasta zaufanie do zakupów internetowych. Od 2016 r. urosło o ponad 12 procent. Natomiast w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba kupujących w sieci zwiększyła się niemal dwukrotnie - z 29,7 proc. w 2007 r. do 55 proc. w 2017 r.

Zakupy przez internet to codzienność coraz większej grupy osób. E-handel w Europie, jak mówi Łukasz Kiczma, ekspert rynku e-commerce, dynamicznie się rozwija.

- Jeżeli chodzi o sprzedaż za pośrednictwem kanału internetowego, e-commerce, w Europie, to musimy zaznaczyć, że cały czas jest trend wzrostowy. Kształtuje się on na poziomie 12 – 14 proc. Co ciekawe, Polska za ostatni rok prawdopodobnie dokonała odbicia, jeżeli chodzi o wzrost sprzedaży internetowej. Szacuje się, że ten wzrost za 2016 rok będzie na poziomie 18 proc. Mam nadzieję, że 2018 rok będzie przebiciem bariery 20-proc., a tym samym przekroczymy barierę 40 mld zł obrotu w kanale sprzedaży internetowej – mówi gość radiowej Jedynki.

Coraz większe zaufanie konsumentów 

E-handel rośnie w siłę, bo klienci mają coraz większe zaufanie do zakupów w sieci.

"

Łukasz Kiczma Patrząc z perspektywy zakupów transgranicznych, ten wzrost 10 proc., a niektórzy już nawet mówią, że 30 proc., zakupów polskich internautów za granicą i odwrotnie pokazuje, że konsumenci zaczynają eksperymentować w zakupach elektronicznych.

- Na słowo honoru, na jakość informacji, która jest na stronie internetowej, zaczynamy ufać zagranicznym przedsiębiorcom, którzy z kolei zaczynają mocno sprzedawać towary polskim konsumentom. Patrząc z perspektywy zakupów transgranicznych, ten wzrost 10 proc., a niektórzy już nawet mówią, że 30 proc., zakupów polskich internautów za granicą i odwrotnie pokazuje, że konsumenci zaczynają eksperymentować w zakupach elektronicznych. To pokazuje też, że Polacy są bardzo otwarci na różne oferty – podkreśla Łukasz Kiczma.

Co najczęściej kupujemy w internecie? 

Do najczęściej kupowanych produktów online należy odzież, akcesoria i dodatki, ale nie tylko, wymienia Piotr Krewt z FASHION HOUSE Group.

- Przez internet kupujemy tak naprawdę wszystko. Najczęściej kupujemy elektronikę, produkty modowe, coraz częściej kupujemy żywność, coraz lepsze są warunki jej dostawy. Niedawno jedna z sieci ogłosiła dostawę produktów żywnościowych, które zamówimy rano, tego samego dnia. Kupujemy również bilety do kin, teatrów, czy też wycieczki – wylicza rozmówca Jedynki.

Przez internet kupują nie tylko młodzi

E-konsumenci to zwykle osoby młode, ale popularność zakupów w internecie rośnie wśród wszystkich grup wiekowych w Polsce.

"

Piotr Krewt Dane z USA pokazują, że co 4. transakcja na urządzeniu mobilnym dokonywana jest przez osoby powyżej 55. roku życia.

- Przez internet kupują zwykle tzw. millenialsi, czyli osoby pomiędzy 18 a 34. rokiem życia. Jest to kluczowa grupa osób robiąca zakupy w internecie. Co ciekawe wydają oni więcej pieniędzy online od swoich starszych kolegów, pomimo często mniej zasobnych portfeli. Coraz większa część społeczeństwa będzie się do zakupów w internecie przekonywać, również osoby starsze, osoby na emeryturze będą z nich korzystać, ale także z zakupów poprzez urządzenia mobilne. Dane z USA pokazują, że co 4. transakcja na urządzeniu mobilnym dokonywana jest przez osoby powyżej 55. roku życia. Do Europy te trendy dochodzą trochę wolniej, ale na pewno będziemy się rozwijać w tym kierunku – przewiduje ekspert.

Z badań wynika, ze już dziś ponad połowa polskich internautów dokonuje zakupów online przynajmniej raz w miesiącu, a zdaniem ekspertów handel w sieci dopiero się rozpędza.

E-commerce jest najbardziej dynamiczną gałęzią polskiego handlu. Możliwość zakupu o dowolnej porze, wygoda i atrakcyjna cena - to przede wszystkim przekonuje nas do e-zakupów i e- handle kwitnie.

Justyna Golonko, awi

Polecane

Wróć do strony głównej