X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Sprawdź, czy jesteś "Henrykiem"? To nowa grupa społeczna

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2017 13:02
Sytuują się między generacją Y a Millenialsami. Mają od 25 do 45 lat i dobrze zarabiają, ale bogaci jeszcze nie są. Na Zachodzie określani jako HENRY, czyli High Earners Not Reach Yet .
Audio
  • O Henrykach, czyli High Earners Not Reach Yet w radiowej Jedynce (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Cenią sobie czas dla siebie
Cenią sobie czas dla siebie Foto: Glowimages/East News

W Polsce - jako swojscy Henrykowie, bo też taką grupę można wyodrębnić - co pokazały badania Instytutu GfK Polonia i agencji Clue PR.

Na potrzeby badania założono, że pokolenie Henryków w Polsce to osoby, które zarabiają minimum 3000 zł netto, ale jednocześnie nie są na tyle zamożne, że stać je praktycznie na wszystko.

-  Przyjrzałyśmy się osobom, które zarabiają powyżej progu 3000 zł netto. Są to osoby, które oszczędzają i wydają pieniądze, nie mają wielkich oszczędności. Wydają ponieważ taki mają styl życia - mówi jedna z autorek raportu, Marta Bierca z firmy GfK Polonia.

Duża pewność siebie

Nasi respondenci to ludzie, zaprzyjaźnieni z teraźniejszością i dość ufnie spoglądający w przyszłość.

- Dobrze poruszają się w technologiach, znają płatności mobilne. W przyszłość patrzą z dużą dozą pewności. Mają przekonanie, że jak sobie coś założą, to wtedy to realizują. Jest to różne od podejścia przeciętnego Polaka, który ma dużo obaw. Nasi respondenci bardzo cenią sobie swój status quo, również finansowy. Nie dlatego, że kolekcjonują dobra na potęgę i mają milion złotych zegarków, tylko dlatego, że to im daje poczucie bezpieczeństwa i poczucie, że dobrze się realizują w życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym - wyjaśnia Alina Wysocka-Świtała z Clue PR.

Lubią oszczędzać i wydawać

Także produkty bankowe, finansowe nie są dla Henryków czymś obcym albo wrogim.

- Oni mają kredyty mieszkaniowe częściej niż przeciętny Polak. Uważają, że pieniądze są zarówno do oszczędzania, jak i do wydawania. Ich zdaniem gadżety technologiczne ułatwiają życie, więc bardzo interesują się nowymi technologiami - dodaje Marta Bierca.

Cenią sobie czas dla siebie  

Akceptacja społeczna nie jest dla tej grupy HENRY najważniejsza - koncentrują się raczej na sobie, na swoich przeżyciach i wrażeniach - mówi Alina Wysocka-Świtała. Luksus w ich pojęciu to niekoniecznie piękne wnętrza.

- Dla nich synonimem luksusu będzie spędzenie 3 miesięcy w tybetańskim klasztorze, albo gdzieś daleko od cywilizacji. Cenią sobie swój czas. Ich wartości nie są mierzalne. Nie interesuje ich aprobata społeczna - dodaje.

Grupa Henryków to w większości ludzie bardzo aktywni zawodowo, na ogół z wyższym wykształceniem, często na dobrych posadach lub prowadzące własną działalność gospodarczą. Autorki raportu zauważają, że ich decyzje zakupowe są istotne zarówno w obszarze technologii, jak i mody czy samochodów.

Aleksandra Tycner, abo


Komentarze1
aby dodać komentarz
Skallesny2017-04-10 14:25 Zgłoś
Nowa moda lansu. Młody egoista bez pieniedzy. Jeszcze nie bogaci _ nigdy nie będą. Jak się pracuje na posadzie i zarabia nędzne 3000zł netto to kariery finansowej się nie zrobi. Paniom badaczką chyba coś się w parametrach poprzestawiało. Z takimi zarobkami to nawet singiel nie może powiedzieć że jest zamożny, a co dopiero bogaty. A z tym klasztorem to "Badaczki" oderwały się od rzeczywistości. Jak taki"Heniek" nie pojawi się w robocie 3 miesiące to już może nie wracać. Jest bankrutem bo opłaty w miejscu nie stoją a jego dochody dają mały margines błędu. Życie człowieka "zaprzyjaźnionego" z rzeczywistością który wydaje wszystko na bieżąco jest jak praca sapera.

Czytaj także

Czym się charakteryzują generacje X, Y, Z? Nadchodzi era nowych pokoleń?

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2016 14:10
Zmieniają się czasy, a wraz z nimi tryb życia, rynek pracy, rozwija się nauka, postępuje technika. Przekształca się też charakter osób żyjących w konkretnych czasach, ponieważ starają się przystosowywać do warunków, jakie panują. Muszą wykazywać się pewnymi cechami i umiejętnościami, by zrobić karierę, odnieść sukces i mieć szansę na rozwój. Aby ułatwić określanie konkretnych pokoleń i ich specyfiki, wyodrębniono je i nazwano literami X, Y i Z.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Generacje X, Y, Z – sztafeta pokoleń w polskim społeczeństwie

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2016 15:41
Inne oczekiwania wobec życia zawodowego, a także prywatnego. Do niedawna X i Y kojarzyły się nam głównie z lekcjami matematyki. Dziś tymi literami oznacza się kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy. Jakie są pomiędzy nimi różnice? Czy są w stanie ze sobą współpracować, czy jedynie rywalizować?
rozwiń zwiń