X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Reuters: Audi A3 z nadmierną emisją tlenków azotu

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2016 12:04
W trakcie testów laboratoryjnych przeprowadzanych przez Wspólnotowe Centrum Badawcze (JRC) Audi A3 z silnikiem Diesla emitował nadmierne ilości szkodliwych substancji - informuje agencja Reutera. A3 jest najlepiej sprzedającym się modelem Audi.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: Michèle Mouton, Audi quattro/Wikipedianische

Wspólnotowe Centrum Badawcze, w skład którego wchodzi siedem instytutów naukowych z pięciu krajów UE badało A3 z nowym silnikiem Diesla (Euro6) w sierpniu br. Testy wykazały, że ta jednostka napędowa emitowała 163 mg tlenków azotu na km, dwukrotnie więcej niż zakłada norma wynosząca 80 mg.

Inny test wykazał, że A3 przy temperaturze silnika wynoszącej 10 stopni Celsjusza emituje 140 mg tlenków azotu na km. Jednak przy całkowicie zimnym silniku wynik był poniżej 80 mg.

- Różnice między zimnym i ciepłym rozruchem silnika są trudne do wytłumaczenia - oceniał członek komitetu Parlamentu Europejskiego badający skandal dotyczący Volkswagena, Bas Eikhout.

Wysoki wynik emisji wykryty przez JRC Audi tłumaczy nieprawidłowym pomiarem centrum badawczego. Rzecznik niemieckiego producenta powołuje się przy okazji na wcześniejsze testy przeprowadzone w Wielkiej Brytanii i Niemczech, które pokazują, że silnik A3 spełnia wyznaczone przez prawo normy.

Komisja Europejska, w ramach której działa JRC, tłumaczy, że są to dopiero wstępne wyniki badań.

- Jeżeli wyniki testów wzbudzą podejrzenia ws. nieprawidłowości takich jak chociażby przypadki montowania urządzeń udaremniających (defeat device), będziemy o nich informować po uzyskaniu pozwolenia odpowiednich władz - powiedziała rzeczniczka KE.

W tym miesiącu UE podjęła kroki prawne przeciwko siedmiu państwom, w tym Niemcom, za brak kar dla Volkswagena za wykorzystywanie przez koncern nielegalnego oprogramowania. Niemiecka firma przeznaczyła 18,2 mld euro na pokrycie szkód wynikających ze skandalu dotyczącego manipulacji dot. emisji spalin.

Audi jest częścią koncernu Volkswagen.

W następstwie dochodzenia prowadzonego przez podległą rządowi USA Agencję Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla. Oprogramowanie to, znane pod angielską nazwą "defeat device" (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

abo

Zobacz więcej na temat: audi a3 ekologia

Czytaj także

Audi A3 Limousine - niemiecka siła i elegancja

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2014 15:58
Audi A3 w normalnej wersji hatchback nikogo nie zaskoczy, ale nasza testowana wersja to auto typu sedan. Zapraszamy na jazdę testową.
rozwiń zwiń