Szczecin wraca na okrętową mapę Polski: kolejne firmy przyłączają się do Szczecińskiego Konsorcjum Okrętowego

2016-05-07, 15:10

Szczecin wraca na okrętową mapę Polski: kolejne firmy przyłączają się do Szczecińskiego Konsorcjum Okrętowego
Szczeciński Park Przemysłowy na terenie byłej Stoczni Szczecińskiej. Foto: PAP/Marcin Bielecki

Pięćdziesiąt jeden firm z branży stoczniowej z Polski i Norwegii liczy Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe.

Posłuchaj

Pięćdziesiąt jeden firm z branży stoczniowej z Polski i Norwegii liczy Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe. Inicjatywa powstała 11 kwietnia tego roku i początkowo zawierała listę dziewiętnastu przedsiębiorców sygnatariuszy. Przyłączenie kolejnych firm jest bardzo optymistycznym efektem naszych działań - powiedział dziś dziennikarzom prezes Szczeciński
+
Dodaj do playlisty

Inicjatywa powstała 11 kwietnia tego roku i początkowo zawierała listę dziewiętnastu przedsiębiorców sygnatariuszy.

─  Przyłączenie kolejnych firm jest bardzo optymistycznym efektem naszych działań - powiedział dziś dziennikarzom prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego i twórca przedsięwzięcia, Andrzej Strzeboński.

Jak podkreślił, konsorcjum jest organizacją gospodarczą, która ma budować statki, zarabiać pieniądze oraz generować miejsca pracy.

Konsorcjum chce wybudować 50 statków

Zbigniew Jagniątkowski, szczeciński przedsiębiorca należący do konsorcjum, zapowiada, że w najbliższym czasie zostaną podpisane wiążące kontrakty na budowę jednostek.


Powiązany Artykuł

Stocznia szczecińska 1200 pap.jpg
Gróbarczyk i Szałamacha przedstawili projekt ustawy stoczniowej

Jak ujawnił trwa ostatni etap podpisania umowy na rozpoczęcie budowy 20 statków jesienią tego roku.

Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe chce budować promy dla polskich armatorów w oparciu o infrastrukturę stoczniową znajdującą się obecnie w Parku Przemysłowym. Jak zapewniają inicjatorzy przedsięwzięcia pierwsza jednostka może powstać już w 2019 roku.

Konsorcium będzie działać  w oparciu o rządową ustawę stoczniową

Szczeciński Park Przemysłowy to 45 hektarów terenu po byłej Stoczni Szczecińskiej Nowa, na której znajduje się 65 firm lokatorów. 5 kwietnia 2016 roku Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy stoczniowej, która ma na celu aktywizować budowę statków w Polsce. Zakłada on zerową stawkę VAT na produkcję, import, części i wyposażenie dla statków, holowników i lodołamaczy.

Przewidziano wybór między obecnym 19 procentowym CIT a zryczałtowanym podatkiem od wartości sprzedanej produkcji w wysokości 1 procenta. To ostatnie rozwiązanie dotyczy budowy statków pod klucz lub przebudowy jednostek, których całkowita wartość to co najmniej 5 milionów euro. Projekt obejmuje również możliwość rozszerzenia specjalnej strefy ekonomicznej i objęcie nią stoczni. Nowa ustawa ma obowiązywać od 1 stycznia 2017 roku.

IAR, jk

Polecane

Wróć do strony głównej