X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Duże linie walczą z tanimi przewodnikami. Nie mają szans

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2015 09:51
Duzi przewoźnicy lotniczy wprowadzają nową kategorię biletów, które roboczo nazwano "ostatnią klasą".
Audio
  • O sytuacji na rynku lotniczym w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówił Dominik Sipiński redaktor portalu Pasażer.com i analityk "Polityki Insight" (Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Low-costy na pewno nie zaistnieją na trasach długodystansowych
Low-costy na pewno nie zaistnieją na trasach długodystansowychFoto: Glow Images / East News

Pod tym określeniem najczęściej kryje się mniej przestrzeni dla pasażera, ulokowanie w najmniej komfortowych częściach pokładu, brak posiłku czy też możliwości zabrania ze sobą bagażu.

Tanie linie mają przewagę

Konkurencja między tradycyjnymi i tanimi liniami lotniczymi zaostrza się - mówi Dominik Sipiński redaktor portalu Pasażer.com i analityk "Polityki Insight".

- Wydaje się, że raczej w ten sposób przewoźnicy tradycyjni nie zagrożą low-costom. Bo przewoźnik nisko kosztowy nie jest tani, ale ma niskie koszty. Nie chodzi o to, że sprzedaje tanie bilety, tylko że maja niską strukturę kosztów własnych. Jeśli tanie bilety sprzedają takie firmy jak Lufthansa, LOT, KLM, które z zasady mają wysoką strukturę kosztów, to one nie zarabiają. Te linie nie są w stanie zaproponować biletów, które są tanie i opłacalne dla firmy. Co innego w przypadku takich linii jak Ryanair, Wizzair czy Easyjet, które mają bardzo niskie koszty, mają zdecydowanie wyższe przychody jednostkowe ze sprzedanego biletu, to oznacza, że na tanich biletach nadal zarabiają – wyjaśnia gość radiowej Jedynki.

Rynek został podzielony

Low-costy na pewno nie zaistnieją na trasach długodystansowych.

- Loty krótkodystansowa coraz częściej będą obsługiwane przez linie niskokosztowe. Do tego stopnia, że pewnie w niedalekiej przyszłości takie linie jak Ryanair, czy Easyjet będą dowozić pasażerów dla linii tradycyjnych, do ich centrów przesiadkowych – przewiduje rozmówca.

Konkurencja z Bliskiego Wschodu

Zagrożeniem dla tradycyjnych przewoźników są nie tylko tanie linie. W opublikowanym kilka dni temu dokumencie, niemiecka Lufthansa ostrzega, że europejski transport lotniczy może ponieść trwałe straty, jeśli nie zostanie powstrzymana ekspansja linii arabskich, którym zarzuca się nieuczciwą konkurencję.

Błażej Prośniewski, abo

 

 

 

Czytaj także

KE chce tańszej wody na europejskich lotniskach

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2015 16:00
Każdy, kto choć raz korzystał z transportu lotniczego wie, jak dużo trzeba zapłacić na lotnisku za butelkę zwykłej wody. Dlatego Komisja Europejska prowadzi negocjacje z dyrekcjami portów lotniczych na Starym Kontynencie, które mają doprowadzić do znaczącej obniżki cen wody.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Historyczny rekord na warszawskim Lotnisku Chopina

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 15:14
Lotnisko Chopina w Warszawie obsłuży w tym roku ponad 11 milionów pasażerów. W zeszłym roku odprawiono o pół miliona pasażerów mniej.
rozwiń zwiń