EXPO 2015: w Pawilonie Polski dwa razy więcej gości niż zakładano

2015-11-04, 14:51

EXPO 2015: w Pawilonie Polski dwa razy więcej gości niż zakładano
Polski pawilon na Expo 2015 w Mediolanie. Foto: Polskie Radio

Prawie 1,7 mln osób odwiedziło polski pawilon podczas światowej wystawy EXPO 2015 w Mediolanie. To prawie dwa razy więcej, niż początkowo zakładano. Podczas imprezy, która zakończyła się w ub. sobotę, rozdano tam 17 ton jabłek z polskich sadów - poinformowała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Posłuchaj

Komisarz generalny Sekcji Polskiej Sławomir Majman: wokół Pawilonu Polski cały czas coś się działo (IAR)
+
Dodaj do playlisty

- Liczyliśmy na 800 tys. ludzi. Wynik przerósł nasze oczekiwania. Mieliśmy też pewne wątpliwości co do talentów organizacyjnych i promocyjnych naszych włoskich gospodarzy. Początek był trudny, ale prawie 1,7 mln odwiedzjących polski pawilon sprawiło nam gigantyczną radość - powiedział dziennikarzom w środę na konferencji szef PAIiIZ Sławomir Majman.

"Na tym największym festynie światowym, który odbywa się raz na kilka lat, walczyliśmy o tę publiczność nie tylko tym, co było w środku pawilonu, ale także tym, co się działo wokół naszego stanowiska. Ludzie przychodzili pod polski pawilon po zmierzchu pobawić się, coś przekąsić, posłuchać muzyki" - dodał.

Sławomir Majman dodał, że wystawa jest swego rodzaju największym festynem światowym. Jak powiedział, Polska walczyła o publiczność "nie tylko tym, co było w środku w naszym Pawilonie, ale także tym co działo się przed nim, czyli koncertami, wieczornymi zabawami, degustacjami polskiej żywności". W opinii Majmana, bardzo dobrze się stało, że namówiono polskie regiony do prezentacji na EXPO, bo stanowiło to "kościec naszego Pawilonu i mówienia o Polsce".

"Możemy spodziewać się większej liczby turystów"

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke jest przekonany, że dzięki udziałowi Polski w mediolańskim EXPO możemy spodziewać się większej liczby turystów głównie z Włoch. Choć jak dodaje, na efekt będzie trzeba poczekać może rok - dwa.

Jak podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, stronę www.expo.gov.pl odwiedziło ponad 2 mln osób, głównie Włochów i Polaków. W ciągu 6 miesięcy trwania wystawy w serwisie pojawiło się ponad 600 artykułów i ponad 80 filmów, które odtworzono około 100 tys. razy. Użytkownicy spędzili na stronie łącznie 7 i pół roku.

- Jako jedni z nielicznych postawiliśmy na tak złożoną i dynamiczną prezentację kraju, opartą o ekspozycję stałą oraz zmieniające się cyklicznie prezentacje regionalne. Wszystko zaś podporządkowane było kluczowemu założeniu naszego udziału w Wystawie Światowej EXPO 2015 - promocji przemysłu rolno-spożywczego, wspierającej polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych z partnerami zagranicznymi. Liczba gości w pawilonie Polski oraz frekwencja na wydarzeniach organizowanych przez nas w ramach programu gospodarczego pozwala stwierdzić, że sukces udziału Polski w EXPO 2015 w Mediolanie zdecydowanie przerósł nasze oczekiwania – powiedziała Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, cytowana w komunikacie.

Hasło przewodnie tegorocznej wystawy brzmiało "Wyżywienie planety, energia dla życia". W EXPO wzięło udział niemal 150 krajów i organizacji.

IAR/PAP, awi

Polecane

Wróć do strony głównej