Piechociński: większość części w Jaguarze będzie pochodzić z Polski

2015-07-30, 10:14

Piechociński: większość części w Jaguarze będzie pochodzić z Polski
Wicepremier Janusz Piechociński . Foto: Trójka/Polskie Radio

Bez względu na to gdzie powstanie fabryka Jaguara, większość części w tym samochodzie będzie już w krótce pochodzić z Polski. I to jest największy sukces polskich pracowników i polskich firm zapowiada na antenie radiowej Trójki minister gospodarki Janusz Piechociński.

Posłuchaj

O inwestycjach Tata Motors w Polsce w Salonie Politycznym Trójki mówił minister gospodarki Janusz Piechociński (Rozmawiała Beata Michniewicz, Trójka)
+
Dodaj do playlisty

Tata Motors poszukuje lokalizacji na nową montownię samochodu typu premium. - Cieszymy się, że poszukuje w Europie Środkowo-Wschodniej – deklaruje minister gospodarki Janusz Piechociński.

Negocjacje nie tylko z Polską trwają. Prowadzi je filia brytyjska tego międzynarodowego koncernu. Czy jesteśmy przed Słowacją jeśli chodzi o szansę o tę inwestycję? - Nic nie mogę powiedzieć na temat negocjacji. Ale mogę powiedzieć jedno: jesteśmy przed wszystkimi w Europie Środkowo-wschodniej, jeśli chodzi o naszą ofertę. Polska propozycja nie sprowadza się do tego, że mamy ciekawe tereny, o coraz lepszej infrastrukturze, mamy bardzo dobre politechniki – wylicza gość Salonu Politycznego Trójki. - Naszą siłą jest to, że mamy najnowocześniejszy w Europie, sektor produkcji części, akcesoriów i podzespołów.

Niskie koszty produkcji

Skoro więc dzisiaj także w produkcji samochodów, w ich montowaniu maleją marże to najważniejsze są koszty, na przykład koszty transportu. - Patrząc na całą Europę, tylko w Polsce wbijając cyrkiem na południu i zataczając okrąg o promieniu 250 kilometrów znajdziemy prócz blachy ma karoserię , wszystko z czego zbudowany jest nowoczesny samochód – zapewnia rozmówca.

Kraków czy Jawor?

Indie mówią o Krakowie, a w Polsce mówi się o miejscowości Jawor na Dolnym Śląsku. - Mówimy o Mittalu, kapitale hinduskim, który na stałe zameldował się w Londynie. Firma przejęła swego czasu w prywatyzacji polskie huty. Teraz planuje inwestycje w nowy piec 500 mln zł. Jest silny związek między hutą w Krakowie, a polskim przemysłem motoryzacyjnym i potencjalnymi inwestycjami. Otóż jest tam w hucie w Krakowie, najmłodsza walcownia na gorąco oddana w 2014 roku w hutnictwie europejskim.

Robimy wszystko, aby razem z partnerem z Mittalem poszerzyć asortyment produkowanej tam blachy aby także o blachę koloryzacyjną. Co to daje? Ograniczenie importu do Polski o ponad 1,5 mld zł. Bo w krótce w Polsce będzie montowane ponad milion sztuk samochodów. Ten rok, dzięki świetnym wynikom GM, który podwoił produkcję – mówi Janusz Piechociński.

Sukces murowany

Rozmówca zapewnia również, że już możemy świętować. - Bez względu na to gdzie powstanie fabryka Jaguara, większość części w tym samochodzie będzie już w krótce pochodzić z Polski. I to jest największy sukces polskich pracowników i polskich firm – podkreśla.

Rozmawiała Beata Michniewicz, abo

 

 

 

Polecane

Wróć do strony głównej