UOKiK chce opóźnienia wejścia w życie nowej ustawy konsumenckiej

2014-04-18, 13:51

UOKiK chce opóźnienia wejścia w życie nowej ustawy konsumenckiej
Adam Jasser, prezes UOKiK. Foto: Mat. prasowy UOKiK

Ta ustawa jest dobra, ale na jej wprowadzenie potrzeba więcej czasu – tak powiedział Adam Jasser, nowy prezes UOKiK-u, pytany o losy nowelizowanej ustawy konsumenckiej.

Posłuchaj

Uważamy, że nowelizowana właśnie nowa ustawa konsumencka weszła w życie co najmniej pół roku później niż zakładano - uważa Adam Jasser, nowy prezes UOKiK-u. /Justyna Golonko, Polskie Radio/
+
Dodaj do playlisty

Takiego samego zdania są również rzecznicy konsumentów i organizacje broniące ich praw.

Regulacje, którymi zajmuje się parlament, dają klientom sklepów internetowych więcej czasu na zwrot towaru. Łatwiejszy ma być też m.in. proces składania reklamacji.

- Na te zmiany muszę przygotować się wszyscy, także przedsiębiorcy, dlatego na wprowadzenie przepisów potrzeba więcej czasu, niż zapisano w projekcie – mówi prezes UOKiK.

- Chodzi o to, żeby nie zaistniała taka sytuacja, że uchwalimy prawo, uznamy że wszystko jest rozwiązane, a potem w praktycznej aplikacji tego prawa pojawią się wątpliwości lub wręcz chaos - ostrzega prezes UOKiK.

- Sukcesem będzie nie tylko samo uchwalenie nowego prawa przez parlament, chociaż to już olbrzymi sukces, ale jeśli te przepisy będą działać. I dlatego my argumentujemy w Sejmie, wspólnie z organizacjami konsumenckimi, żeby vacatio legis ustawy, czyli czas na dostosowanie się do jej wymogów, wynosił 6 miesięcy – mówi Adam Jasser.

Justyna Golonko

Polecane

Wróć do strony głównej