Microsoft zdecydował o wstrzymaniu sprzedaży swoich produktów do Rosji

2022-03-04, 16:54

Microsoft zdecydował o wstrzymaniu sprzedaży swoich produktów do Rosji
Microsoft wstrzymuje sprzedaż i serwis swoich produktów w Rosji. Foto: Volodymyr Kyryliuk/ Shutterstock

Microsoft w związku z agresją Rosji na Ukrainę i nałożonymi na Rosję sankcjami, wstrzymuje sprzedaż swoich produktów do Rosji, a także wstrzymuje prowadzenie usług serwisowych dla tego kraju, poinformował amerykański koncern. 

"Tak jak reszta świata, jesteśmy wstrząśnięci i zasmuceni wiadomościami płynącymi z wojny w Ukrainie, potępiamy tą nieusprawiedliwioną, niesprowokowaną i bezprawną rosyjską inwazją" - napisał na firmowym blogu prezes Microsoftu Brad Smith.

Jednocześnie szef Microsoftu zapewnił o bliskiej współpracy z władzami USA, UE i Wielkiej Brytanii. Jak napisał, najlepszą pomocą dla Ukrainy są konkretne działania, koordynowane z działaniami rządów. Firma zastrzega, że obserwuje rozwój sytuacji i może podjąć dodatkowe kroki.

Cyberbezpieczeństwo na Ukrainie 

Microsoft zaznaczył też, że jest zaangażowany w zachowanie cyberbezpieczeństwa Ukrainy i aktywnie współpracuje z władzami w Kijowie, by przeciwstawiać się rosyjskim cyberatakom. Od wybuchu wojny interweniowaliśmy w przypadkach ataków przeciwko ponad 20 ukraińskim podmiotom, zarówno rządowym, jak i z sektora IT czy finansowego, jak też w przypadkach ataków na domeny niezwiązane z obronnością - napisał Smith.

Wcześniej o wstrzymaniu dostaw części zamiennych do Rosji poinformował m.in. Airbus. Firma analizuje, czy jej moskiewskie centrum inżynieryjne może nadal świadczyć usługi dla lokalnych klientów w obliczu zachodnich sankcji.

Czytaj także:

PAP/mk

Polecane

Wróć do strony głównej