Automaty paczkowe pod marką Pocztex. Poczta Polska zaprezentowała nową ofertę

2021-11-15, 18:55

Automaty paczkowe pod marką Pocztex. Poczta Polska zaprezentowała nową ofertę
W latach 2021–2023 poziom inwestycji w relacji do przychodów wyniesie ok. 5,8 proc. i przewyższy dotychczasowe nakłady ponoszone przez Pocztę Polską.Foto: PocztaPolska/Twitter

W I poł. 2022 zamontujemy co najmniej 750 automatów paczkowych pod marką Pocztex - poinformowała Poczta Polska. Wskazano, że strategicznym partnerem spółki jest Jeronimo Martins Polska - właściciel sieci sklepów Biedronka.

Jak podano, oferta Poczty Polskiej zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex.

- Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń - ponformował prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Wskazał, że co najmniej 750 automatów zostanie zamontowanych w sklepach sieci Biedronka. - W perspektywie kolejnych kliku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów - dodał.

W ramach nowej usługi - jak napisano - klient będzie mógł wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki: Pocztex Kurier (doręczenia przez kuriera pod wskazany adres); Pocztex Punkt(dostawa do największej sieci punktów odbioru); Pocztex Automat (dostawa do automatów paczkowych).

Powiązany Artykuł

poczta polska 1200.jpg
"Na modernizację i budowę centrów logistycznych". Poczta Polska z państwowym wsparciem

Wskazano, że w ramach oferty Pocztex, wprowadzonych zostaje pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa.

Poinformowano też, że urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano również udogodnienia dedykowane klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących a także obsługa głosowa.

Wskazano, że równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych.

Zaznaczono, że strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. - właściciel sieci sklepów Biedronka.

PR24, akg

Polecane

Wróć do strony głównej