Badanie CBOS. Polacy wybierają dyskonty

2013-07-09, 09:14

Badanie CBOS. Polacy wybierają dyskonty
. Foto: Glow Images/East News

Blisko trzy czwarte Polaków kupuje co najmniej połowę produktów spożywczych w dużych sklepach dyskontowych.

Tylko 12 procent deklaruje, że unika takich sklepów lub zagląda do nich sporadycznie - wynika z raportu CBOS.

Znacznie mniej osób przyznaje, że większość zakupów robi w sklepach średniej wielkości tzw. marketach (około połowa) oraz sklepach osiedlowych (37 procent). Dopiero na czwartym miejscu placują się super- i hipermarkety, w których produkty spożywcze kupuje około 25 procent badanych. Stosunkowo mało osób kupuje żywność na tzw. bazarach. Ponad połowa badanych przyznaje, że nigdy nie robi zakupów na targowiskach. Około 18 procent twierdzi, że co najmniej połowę zakupów robi właśnie tam.

Nowym i najmniej rozpowszechnionym sposobem kupowania jedzenia jest internet. 83 procent badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje żywności tą drogą. Jedynie 17 procent badanych przyznaje, że w ogóle korzysta z takiej opcji. Tylko 3 procent robi zakupy w internecie regularnie. Są to przede wszystkim osoby młodsze, mające nie więcej niż 45 lat.

abo

Polecane

Wróć do strony głównej