Powrót pociągów na trasę z Mielca do Padwi? PKP PLK rozpoczęły kolejny etap modernizacji

2022-04-01, 17:11

Powrót pociągów na trasę z Mielca do Padwi? PKP PLK rozpoczęły kolejny etap modernizacji
Dzięki podpisanej umowie PKP PLK wybuduje więcej połączeń kolejowych na terenach gdzie ich dziś brakuje. . Foto: Shutterstock/VladimirE

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły nowy etap prac na linii kolejowej Padew - Mielec - Dębica. Efektem modernizacji będzie ułatwienie podroży do Sandomierza i Dębicy. Prace pochłoną prawie 100 mln zł.

W zeszłym roku kolejarze przywrócili kursowanie pociągów pasażerskich na tej linii do Mielca. W inauguracji prac wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.Komunikacją kolejową można już podróżować na odcinku  Mielec - Dębica. Następnym etapem jest odbudowa odcinka linii Mielec - Padew. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano w 2023 r.  Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe z RPO Województwa Podkarpackiego.

"We wrześniu ubiegłego roku miałem przyjemność brać udział w przywróceniu po dwunastoletniej przerwie połączenia na trasie Mielec - Dębica. Rozpoczęcie prac na odcinku, który jeszcze wydłuży to połączenie świadczy o tym, jak ważna jest konsekwencja w poprawianiu dostępności do kolei" - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber, cytowany w komunikacie. 

W marcu wykonawca rozpoczął prace. Przygotowywany został teren do układania nowych torów i budowy peronów. Pierwszy etap to usuwanie starych szyn i podkładów. Konieczna jest przebudowa podziemnych instalacji oraz sieci napowietrznych. W pierwszych miesiącach na odcinku Padew - Mielec, równolegle do prac torowych, przebudowane będą perony. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy.

W ramach inwestycji przewidziana jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikację drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych.

Nowe perony

Na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy wybudowane zostaną nowe, odpowiednio wyższe perony. Przewidziano jasne oświetlenie oraz wiaty i ławki. Podróże ułatwią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, z szerokimi dojściami i zabezpieczonymi barierkami. Ułatwieniem dla podróżnych niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze.

Przygotowanie odcinka Padew - Mielec do ruchu pociągów przewidziano do końca bieżącego roku. Zakończenie wszystkich prac, w tym  przy budowie wiaduktu drogowego, zaplanowano w 2023 roku.

Reaktywowanie trasy

Reaktywowanie trasy Mielec - Dębica we wrześniu 2021 roku zwiększyło możliwości kolei w województwie podkarpackim. Po dwunastoletniej przerwie można korzystać z szybszych niż przed laty połączeń kolejowych. Podróżni zyskali lepszy dostęp do kolei. Zmodernizowane stacje i przystanki ułatwiają wszystkim pasażerom korzystanie z tej trasy.

Reaktywowanie przewozów pasażerskich na tej trasie  wpływa też na rozwój kolejowych przewozów towarowych. Dzięki inwestycji powstaje lepsze połączenie podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami.

Czytaj także:

IAR/Aleksander Pszoniak/mk

Polecane

Wróć do strony głównej