Polacy stawiają na produkty rodzimych producentów? Zobacz wyniki badania

2021-12-13, 17:15

Polacy stawiają na produkty rodzimych producentów? Zobacz wyniki badania
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK, już 52 proc. Polaków deklaruje zamiar kupna rodzimych wyrobów.Foto: shutterstock.com/Yummypic

Jak przekazała firma badawcza GfK, lockdown oraz szereg obostrzeń zmieniły postawy konsumenckie. Polacy zaczęli zwracać większą uwagę na pochodzenie kupowanych artykułów spożywczych - chętniej sięgają po lokalne artykuły od krajowych producentów.

- Pomimo zniesienia niektórych pandemicznych restrykcji, tendencja ta pozostała z nami na dłużej. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK, obecnie już 52 proc. Polaków deklaruje zamiar kupna rodzimych wyrobów - przekazano.

Zmiana trendów rynkowych

Z danych GfK wynika, że najczęstszymi kryteriami zakupu produktów jest wzmacnianie krajowej gospodarki oraz wspieranie miejscowych dostawców. Wskazało je kolejno: 38 proc. i 35 proc. konsumentów. Jak zauważono, zmiana trendów jest zauważalna zwłaszcza w przypadku popularności lokalnych artykułów w porównaniu do poprzedniego, majowego badania taką odpowiedź wskazało o 7 punktów procentowych więcej respondentów.

- Pandemia sprawiła, że zaczęliśmy się troszczyć nie tylko o siebie i swoje zdrowie, ale także o interesy innych. Świadomość trudności i zagrożeń, jakie dotknęły polskich przedsiębiorców, miała duży wpływ na dynamikę zachowań konsumenckich także w sektorze spożywczym. Zaczęliśmy zwracać większą uwagę na to, skąd pochodzi kupowana przez nas żywność. Wolimy wydawać pieniądze na produkty polskich producentów, a tym samym pomagać w utrzymaniu ich biznesów - powiedziała Dominika Grusznic-Drobińska z GfK.

Coraz częściej wybieramy ekologiczną żywność

Wyniki badań GfK pokazują, że "wspieranie swoich" jest ważniejsze od sięgania po produkty ulubionych marek czy produkty bezpieczne dla zdrowia. Oba te kryteria wskazało 34 proc. ankietowanych. - Nawet niska cena nie stanowi dla Polaków najważniejszego czynnika, najtańsze produkty będzie wybierało 33 proc. nabywców - podkreślono.

Z badania wynika, że Polacy coraz częściej wybierają także ekologiczne artykuły spożywcze. Jak podaje GfK, co piąty konsument deklaruje kupno żywności wyprodukowanej w zgodzie z naturą.

Czytaj także:

PR24, akg

Polecane

Wróć do strony głównej