Szef PAIH: chcemy, żeby polskie firmy wychodziły na rynki pozaeuropejskie

2021-10-05, 17:15

Szef PAIH: chcemy, żeby polskie firmy wychodziły na rynki pozaeuropejskie
Pawilon Polski na Expo w Dubaju.Foto: twitter/ExpoPL

Obecnie ok. 80 proc. naszego eksportu skierowane jest do krajów UE  - mówił podczas Kongresu 590 prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Drynda. Szef PAIH poinformował, że Pawilon Polski na Expo w Dubaju został uznany za jeden z bardziej wyróżniających się pawilonów narodowych.

Dziś blisko 80 proc. polskiego eksportu kierujemy do UE. Chcemy, aby polskie firmy wychodziły również na rynki pozaunijne, pozaeuropejskie - powiedział szef PAIH podczas odbywającego się Warszawie Kongresu 590. Według niego dobrą okazją do tego, jest odbywająca się w Dubaju światowa wystawa Expo.

- Chcemy to wydarzenie wykorzystać do tego, by polskich przedsiębiorców łączyć z partnerami z Bliskiego Wschodu, a także z partnerami z rynku afrykańskiego - o potężnym potencjale - powiedział Drynda. Chodzi o to, jak zaznaczył, by polskie firmy mogły "mocniej zaakcentować swoją obecność na tych rynkach".

Jak zaznaczył, Expo w Dubaju odbywa się w szczególnym czasie, gdy światowe gospodarki odradzają się po pandemii. Przypomniał, że Agencja pomaga polskim przedsiębiorcom "w wychodzeniu na rynki zagraniczne", a podczas Expo będzie się koncentrować przede wszystkim "na rynkach bliskowschodnich i na krajach afrykańskich".

Powiązany Artykuł

eksport kontener transport 1200.jpg
"Dynamika wzrostu eksportu powraca do długoletniego trendu". Eksperci o saldzie obrotów bieżących

Dynda zaznaczył, że w otwartym 1 października pawilonie narodowym na Expo Polska zaprezentuje "ostatnie 30 lat sukcesu gospodarczego".
- Żebyśmy mogli jeszcze bardziej popychać polską gospodarkę do dalszych wzrostów - wskazał. Przypomniał, że w ramach programu gospodarczego na Expo będzie nasz kraj reprezentować ponad 2,5 tys. polskich przedsiębiorców. - Przygotowujemy m.in. dwa duże wydarzenia - ponad 700 uczestników Forum Polsko-Arabskiego 6 grudnia i Formu Polsko-Afrykańskiego, które odbędzie się 23 lutego 2022 - wskazał.

Zwrócił uwagę, że polskich przedsiębiorców zaproszono do współtworzenia pawilonu narodowego na Expo. - W naszym pawilonie w ramach programu partnerskiego można zobaczyć elementy wyposażenia dostarczane przez polskich producentów - przypomniał Drynda. Dodał, że dzięki współpracy z PARP ponad 400 firm otrzyma finansowanie na udział w wystawie.

- Organizujemy webinaria, szkolenia dla firm, żeby mogły lepiej zrozumieć kulturę biznesową Bliskiego Wschodu: jak wygląda system prawny, jak postawić swoje pierwsze kroki biznesowe na Bliskim Wschodzie - zaznaczył.

Szef PAIH powiedział, że Pawilon Polski na Expo został uznany za jeden z bardziej wyróżniających się pawilonów narodowych. - Polska jako jedna z pierwszych otrzymała propozycję, aby pozostał on na terenie Expo, gdzie po zakończeniu wystawy, za pół roku, stworzona będzie nowa dzielnica biznesowa tzw. District 2020 - wyjaśnił.

Mówiąc o najważniejszych wydarzeniach z udziałem naszego kraju podczas Expo Drynda wymienił też Polski Dzień Niepodległości 11 listopada z koncertem laureatów Konkursu Chopinowskiego oraz Narodowy Dzień Polski (7 grudnia) i Festiwal Świąt Bożego Narodzenia (24 grudnia).
- Chcemy pokazywać to, co w Polsce jest najpiękniejsze, najlepsze, ale zawsze z akcentem gospodarczym, akcentem wykorzystywania nowych możliwości - stwierdził.

PR24, akg

Polecane

Wróć do strony głównej