X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Powstanie nowa droga wodna. Ruszył II etap prac na przekopie przez Mierzeję Wiślaną

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2021 15:57
Rozpoczęły się prace przy wzmacnianiu podłoża pod drogę, która będzie prowadzić do nowego mostu w Nowakowie nad rzeką Elbląg. To druga część budowy nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym - podał Urząd Morski w Gdyni.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: twitter/marekgrobarczyk

Naczelnik wydziału realizacji inwestycji w Urzędzie Morskim w Gdyni Andrzej Małkiewicz poinformował, że budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską weszła w drugi etap. Umowa na tę część inwestycji została podpisana 20 kwietnia br., a czas budowy to 24 miesiące.

Etap ten składa się z trzech zasadniczych elementów – obudowy brzegów rzeki Elbląg, mostu w nowej przeprawie w Nowakowie oraz przebudowie drogi powiatowej do tej przeprawy. Most obrotowy w Nowakowie ma zastąpić most pontonowy. Ta inwestycja pozwoli na usunięcie największych utrudnień nawigacyjnych. Pozwoli też poszerzyć tor na rzece Elbląg.

- Jesteśmy już w drugiej fazie rządowej inwestycji, która połączy wody Zalewu Wiślanego i port w Elblągu z Zatoką Gdańską. Inwestycji, dzięki której na mapie Polski zafunkcjonuje nowa droga wodna, pozwalająca w sposób niezakłócony i swobodny realizować żeglugę zarówno pod banderą polską, jak i państw trzecich - przekazał wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

PAP Mierzeja Wiślana przekop 1200.jpg
Na budowie przekopu Mierzei trwa montaż bramy śluzy. Wybrana technologia prac gwarantuje wysoką jakość

- Jesteśmy na etapie wykonywania dróg technologicznych oraz robót wzmocnieniowych pod nasypy drogowe, które są wykonywane w technologii drenów prefabrykowanych i nasypów przeciążeniowych, a także kolumn betonowych, zbrojonych profilami stalowymi - podał zastępca kierownika kontraktu z firmy Budimex SA Michał Tersa.

W najbliższych dniach do Portu Gdańsk dotrze pierwszy transport ścianek szczelnych z Luksemburga. Ścianki zostaną przeładowane na pontony transportowe i drogą wodną dostarczone na budowę. Elementy te posłużą do obudowy nowego odcinka toru wodnego na rzece Elbląg. Łączna powierzchnia nowych ścian i brzegów rzeki Elbląg wyniesie ponad 300 km kw.

W dalszej kolejności wykonawca przystąpi do prowadzenia robót kafarowych. Nowy most będzie miał długość 104,3 m z rozpiętością przęseł 2 x 51,5 m.

Na placu budowy pojawił się już ciężki sprzęt, m.in. w postaci palownicy wykonującej kolumny betonowe pod drogę prowadzącą do nowego mostu. Prace prowadzone będą na nieregulowanej i niepogłębianej rzece Elbląg.

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 km, z czego ok. 2,5 km stanowi odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał i cały tor wodny będą miały 5 m głębokości.

PR24, akg

Czytaj także

Rozpoczęło się pogłębianie kanału na przekopie Mierzei Wiślanej. Kiedy popłyną pierwsze jednostki?

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2021 14:25
Na przekopie Mierzei Wiślanej rozpoczęło się pogłębianie kanału żeglugowego, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Zakończono już zbrojenie i betonowanie dna śluzy kanału żeglugowego. W lipcu prace na przekopie były realizowane zgodnie z harmonogramem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Turystyka już odczuwa pozytywne skutki przekopu Mierzei Wiślanej. Wojewoda: inwestycja da regionowi impuls rozwojowy

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2021 14:22
Ceny nieruchomości na terenach w pobliżu przekopu Mierzei Wiślanej w ostatnim czasie wzrosły nawet 10-krotnie - poinformował wojewoda pomorski Dariusz Drelich podczas debaty poświęconej przekopowi, która odbyła się w Gdyni podczas Forum Wizja Rozwoju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na budowie przekopu Mierzei trwa montaż bramy śluzy. Wybrana technologia prac gwarantuje wysoką jakość

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2021 15:26
Na budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się montaż pierwszej bramy do śluzy. Bramy zapobiegną mieszaniu się wód Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej - poinformowała rzecznik Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska.
rozwiń zwiń