X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zmiana zasad zwrotu pieniędzy z niewykorzystanych kart pre-paid, Zobacz, co proponuje UOKiK

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2021 18:00
Prezes UOKiK zaproponuje modyfikację mechanizmu rozliczania niewykorzystanych pieniędzy z kart pre-paid w prawie telekomunikacyjnym - poinformował Urząd. Modyfikacja przewiduje zwrot na konto klienta albo przekazanie ich na konto Funduszu Szerokopasmowego.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Ztudio-Neosiam/Shutterstock.com

Jak przypomniano, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od wielu lat przygląda się rynkowi telekomunikacyjnemu, sprawdzał m.in. czy najwięksi operatorzy komórkowi oddają konsumentom niewykorzystane pieniądze, gdy minie ważność konta na kartę.

W 2020 r. Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wydał 4 decyzje w tej sprawie. Na spółkę Polkomtel (operatora sieci Plus) nałożył ponad 20 mln zł kary. Ponadto zobowiązał T-Mobile, Orange oraz P4 (operatora sieci Play) do zwrotu pieniędzy odbiorcom.

Zapowiedziano, że Prezes UOKiK przedstawi modyfikację mechanizmu rozliczania niewykorzystanych środków z pre-paid w przygotowywanym Prawie Komunikacji Elektronicznej.

garnki 22.jpg
Wyprzedaże i zakupy na pokazach i wyjazdach: będzie większa ochrona konsumentów

- Zaproponujemy zmianę brzmienia artykułu tak, aby konsument rejestrując kartę pre-paid mógł podać numer konta bankowego, na które automatycznie otrzyma zwrot niewykorzystanych pieniędzy. Brak podania numeru konta nie zablokuje jednocześnie możliwości odzyskania pieniędzy po wygaśnięciu karty pre-paid lub przejściu do innego operatora komórkowego - wskazał. Jeżeli obie ścieżki odzyskania pieniędzy nie zostaną przez konsumenta wykorzystane, nastąpi zasilenie Funduszu Szerokopasmowego.

Według UOKiK w tych wyjątkowych sytuacjach pieniądze nieodebrane przez konsumentów, gdy minie ważność konta na kartę pre-paid, będą mogły wspierać rozwój telekomunikacji w Polsce.

pożyczka 1200.jpg
Łatwo wpaść w spiralę zadłużenia. Prezes UOKiK o nieuczciwych praktykach firm pożyczkowych

Urząd przypomniał, że kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej.

Jest w nim przepis, zgodnie z którym przy zmianie operatora dotychczasowi dostawcy usług pre-paid muszą na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki.

Od tej operacji mogą pobierać opłatę współmierną do rzeczywiście poniesionych przez nich kosztów, jeśli zostało to określone w umowie. Unijne prawo musi zostać implementowane do polskiego - wskazał UOKiK.

PR24, akg

Czytaj także

Łatwo wpaść w spiralę zadłużenia. Prezes UOKiK o nieuczciwych praktykach firm pożyczkowych

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2021 17:15
UOKiK postawił zarzuty kilku firmom pożyczkowym. Z konsumenckich skarg wynika, że jeśli np. ktoś miał problemy ze spłatą zobowiązania w pierwotnym terminie, pożyczkodawcy zamiast przedłużenia terminu proponują refinansowanie w innej firmie. Mówił o takich praktykach - gość Programu 1 Polskiego Radia, Tomasz Chróstny prezes UOKiK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Decyzjom finansowym i inwestycyjnym towarzyszy realne ryzyko". Prezes UOKiK o kampanii "Policz i nie przelicz się"

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2021 09:55
- Startujemy z nową kampanią społeczną "Policz i nie przelicz się", żeby decyzje o charakterze finansowym i inwestycyjnym były bardzo gruntownie przemyślane i żebyśmy uniknęli w konsekwencji strat materialnych - mówi w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyprzedaże i zakupy na pokazach i wyjazdach: będzie większa ochrona konsumentów

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2021 16:14
Projekt ustawy wdrażający unijną dyrektywę Omnibus wprowadza zmiany w kilku głównych ustawach regulujących obszar ochrony konsumentów w Polsce; wyeliminuje nieprawidłowości podczas wyprzedaży, pokazów i wyjazdach - informuje firma doradcza Deloitte.
rozwiń zwiń