X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Większość transakcji przeniosła się do internetu". Znamy wyniki badań nt. sprzedaży bezpośredniej

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 14:29
Przed pandemią 96 proc. zakupów w sektorze sprzedaży bezpośredniej odbywało się w trakcie osobistych spotkań z konsultantem, w 2020 r. odsetek ten spadł do 41 proc., większość transakcji przeniosła się do internetu - wynika z badania IBRIS na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/ Freedomz

W badaniu ponad połowa respondentów wyraziła zadowolenie ze sposobu, w jaki branża sprzedaży bezpośredniej poradziła sobie w pandemii, organizując np. pokazy i prezentacje produktów w formie online. Wiele osób doceniło także inne rozwiązania wspierane cyfrową technologią, jak sprzedaż wysyłkowa do paczkomatu czy zdalne składanie zamówień i opowiedziało się za ich kontynuacją także po wygaśnięciu pandemii - podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB).

Wiele zalet, jedna wada

Jak podkreśla, klienci dostrzegli wiele zalet zakupów online: przede wszystkim oszczędność czasu (39 proc. wskazań), brak potrzeby wychodzenia z domu (35 proc.) oraz wygodę (35 proc.). Za największą wadę w stosunku do wcześniejszych spotkań bezpośrednich, klienci uznali brak możliwości obejrzenia towaru (33 proc. wskazań).

e-handel1200.jpg
Pandemia przyspieszyła w Polsce cyfryzację. Rośnie jej wykorzystanie w biznesie, administracji i budownictwie

Najbardziej entuzjastyczne podejście do digitalizacji sprzedaży bezpośredniej mają mieszkańcy dużych miast (pow. 250 tys.ięcy) oraz wsi. Najbardziej sceptyczni wobec tej formy zakupów okazali się mieszkańcy średnich miast (50-250 tys.). Pozytywne nastawienie do zakupów online mają także osoby z wykształceniem wyższym lub podstawowym, a pod względem wieku: osoby poniżej 50 roku życia.

Chwilowy brak alternatywy

Zdaniem przewodniczącego zarządu PSSB Michała Guzowskiego interpretacja tych danych jako trendu definitywnego porzucenia bezpośrednich spotkań konsultanta z klientem na rzecz internetu jest jednak przedwczesna. - Dla wielu klientów zakupy w internecie czy to z udziałem konsultanta, czy bez, były efektem chwilowego braku alternatywy. 33 proc. zdecydowanie chciałaby powrotu do bezpośrednich spotkań, jak tylko będzie to możliwe, a 52 proc., czyli większość respondentów, waha się lub nie ma jeszcze w tej sprawie zdania - stwierdził Guzowski.

W stronę modelu mieszanego

Dodał, że branża zapewne będzie zmierzała w stronę modelu mieszanego, dopasowanego do preferencji różnych grup klientów. - Na bezpośrednich spotkaniach z konsultantem zależy częściej kobietom i osobom w wieku średnim pomiędzy 30 i 49 rokiem życia. Jednak dla mieszkańców dużych miast ze stałym deficytem wolnego czasu oraz dla ludzi młodych zakupy przez internet będą stanowiły atrakcyjną opcję - ocenił.

Według stowarzyszenia w dłuższej perspektywie nowoczesne rozwiązania technologiczne w sprzedaży bezpośredniej będą miały większe znaczenie. Dodano, że to przede wszystkim wynik otwarcia się na młode pokolenie i to zarówno pod kątem młodej kadry konsultantów, jak i klientów.

Ważny segment

Podano, że na pytanie o to, czy respondenci zetknęli się ze sprzedażą bezpośrednią, twierdząco odpowiadają najczęściej osoby młode, poniżej 30. roku życia (69 proc. twierdzących odpowiedzi). A najczęstszym miejscem kontaktu ze sprzedażą bezpośrednią jest internet (55 proc. wskazań).

Jak ważny jest to segment, świadczy także rozkład odpowiedzi na pytanie o częstotliwość zakupów w systemie sprzedaży bezpośredniej. Spośród 67 proc. osób poniżej 30. roku życia deklarujących, że więcej niż raz dokonali zakupów w tym systemie, co jest porównywalne z grupą osób w wieku 30-49 lat, aż 25 proc. młodych deklaruje, że robi to często - zauważa PSSB.


PR24, akg

Czytaj także

Zmierzch galerii handlowych? Eksperci: po pandemii będą "głębokie zmiany"

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 18:30
Obecnie wydarzenia zmienią całą branżę handlową, a klienci mogą już nie wrócić do swoich dawnych zwyczajów - wynika z analizy międzynarodowej firmy zarządzającej nieruchomościami Cushman & Wakefield.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Handel odporny na COVID-19, pomaga mu szybko rosnący rynek e-commerce

Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 14:38
Handel jest najbardziej odporną na COVID-19 branżą, liczy na wzrost sprzedaży i płynności - wynika z badania dla Europejskiego Funduszu Leasingowego. Branży pomaga w bardzo dużym stopniu internet – jak prognozują eksperci PwC, rynek e-commerce w Polsce osiągnie w ciągu 5 lat wartość 162 mld zł. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia przyspieszyła w Polsce cyfryzację. Rośnie jej wykorzystanie w biznesie, administracji i budownictwie

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2021 16:04
Po półtora roku pandemii jesteśmy ok. 5 lat do przodu na polu cyfryzacji, to pokazuje e-administracja i e-biznes - powiedziała w poniedziałek podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego wiceminister rozwoju, pracy i technologii Olga Semeniuk.
rozwiń zwiń