X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pandemia wpłynęła na zakupowe zwyczaje i ostrożność w wydawaniu pieniędzy. Oto wyniki najnowszego badania

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2021 16:35
Powoli wracamy do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii. Topnieje liczba deklarowanych entuzjastów zakupów online. Deklarowanym preferowanym miejscem zakupów stają się otwarte parki handlowe - wynika z badania EY Polska.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay.com

W porównaniu z poprzednią edycją zmalała liczba osób, które planują robić zakupy w centrach handlowych. Ankietowani wolą otwarte parki handlowe, obejmujące odrębne budynki ze sklepami, do których wchodzimy z zewnątrz.

- Ten rodzaj sklepów zyskał we wszystkich badanych kategoriach - podkreśliła firma EY Polska. W przyszłości w parkach handlowych świeżą żywność planuje kupować już 56 proc. konsumentów (wobec 20 proc. w poprzedniej edycji badania), żywność pakowaną - 51 proc. wobec 24 proc. w październiku 2020 r., a nawet produkty z obszaru urody i kosmetyków (27 proc. w porównaniu do 21 proc.).

- W tradycyjnych centrach handlowych będzie w przyszłości chciało robić zakupy (...) odpowiednio 4 proc., 6 proc. i 19,5 proc. respondentów - czytamy.

Obawa o bezpieczeństwo a zakupowe zwyczaje

Wzrosło zainteresowanie robieniem zakupów na lokalnych lub osiedlowych ulicach handlowych. Świeżą żywność obecnie planuje kupować tam 27 proc. badanych, żywność pakowaną - 26 proc., a produkty z segmentu urody i kosmetyków - 18 proc. ankietowanych osób. Dla porównania, w poprzedniej edycji badania było to odpowiednio 21 proc., 20 proc. i 10 proc.

shutterstock_175947125 zakupy torby 1200.jpg
W czasie pandemii wolimy kupować w mniejszych sklepach, supermarkety radzą sobie gorzej. Nowe wyniki badań

Lider sektora handlu i produktów konsumenckich EY Łukasz Wojciechowski cytowany w raporcie ocenił, że "o ile popyt może wrócić do znanych nam wcześniej poziomów, o tyle może się zmienić sposób, w jaki robimy zakupy ze względu na obawy o bezpieczeństwo".

Jak podkreślił, "ponieważ przyzwyczailiśmy się do spędzania wolnego czasu w centrach handlowych, na zmianie zyskają podmioty, które będą potrafiły przyciągnąć klientów ofertą zakupową i umożliwiające przyjemne spędzenie czasu".

Ostrożniej wydajemy pieniądze

Z analizy EY wynika, że pandemia wpłynęła na ostrożność konsumentów w gospodarowaniu pieniędzmi. - Chętniej zmieniamy marki produktów, by obniżyć koszty - czytamy. Odpowiedź taką zadeklarowało 34 proc. ankietowanych wobec 24 proc. w poprzedniej edycji badania. 54 proc. osób mniej wydaje na artykuły, które nie są niezbędne (wobec 45 proc. w październiku 2020 r.). 22 proc. natomiast kupuje więcej produktów marek własnych sklepów, podczas gdy w poprzedniej edycji zadeklarowało tak 17 proc. ankietowanych osób.

Według EY w najnowszej edycji badania widoczny jest trend powrotu do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii. 

PAP, PR24, akg

Czytaj także

Pandemia sprzyja e-zakupom. Ekspert: najwięcej w sieci kupujemy tekstyliów, odzieży i obuwia

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2021 11:22
Ignacy Święcicki z Polskiego Instytutu Ekonomicznego komentując dane GUS-u, które pokazują wzrost udziału sprzedaży detalicznej przez internet - zwrócił uwagę na niewielki udział internetowego handlu produktami spożywczymi. Jego zdaniem, chęć Polaków do szukania towarów w internecie znacząco "podbiły" dwie fale pandemii i lockdowny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Konsumenci sięgają po jakość, a produkty bio nie są już premium

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 08:38
Pandemia zmienia nasze nawyki, również te konsumenckie, kupujemy świadomiej. Coraz więcej z nas zmienia się w smart shopperów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

W czasie pandemii wolimy kupować w mniejszych sklepach, supermarkety radzą sobie gorzej. Nowe wyniki badań

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2021 19:22
W I kwartale br. o ponad 20 proc. spadła liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych w porównaniu do I kw. roku 2020, do tego ubyło blisko 15 proc. unikalnych klientów w relacji rocznej - wynika z badania wykonanego przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH.
rozwiń zwiń