X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pierwsze wagony Combo już na torach

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2021 14:20
Pierwsze dwa wagony Combo trafiły do spółki PKP Intercity. To dobra wiadomość przede wszystkim dla niepełnosprawnych podróżujących, a także dla rodzin z małymi dziećmi. Ten typ wagonu gwarantuje o wiele wygodniejszą podróż, niż w klasycznych składach.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: twitter/pesabydgoszcz

O potrzebie wprowadzenia wagonów typu Combo mówiło się w spółce PKP Intercity już w  2015 roku. Wtedy też powstały pierwsze projekty i wizualizacje. Korytarze w klasycznych wagonach były zbyt wąskie do poruszania się wózkami, wąskie były też wejścia do poszczególnych przedziałów. Przemieszczenie się na przykład do ubikacji było więc z reguły niemożliwe. Podobne problemy mają w takich wagonach rodzice, którzy podróżują z małymi dziećmi w wózkach.

Umowę w sprawie modernizacji w sumie 40 wagonów podpisano z bydgoską fabryką PESA w 2018 roku.

 Wagon typu Combo znacznie różni się od najczęściej spotykanych konstrukcji. Jego podstawową cechą jest wielofunkcyjność. W typie, którym będzie dysponować państwowy przewoźnik wprowadzono zarówno ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, jak i dla rodzin z małymi dziećmi. Dla osób, które mają problem z poruszaniem się przeznaczono całe przedziały.

Zamontowano specjalne uchwyty i oparcia, a przejścia są szersze, niż w klasycznych konstrukcjach. Także w przedziałach dla rodzin z małymi dziećmi jest więcej miejsca, a konstruktorzy pomyśleli o specjalnych udogodnieniach.

shutterstock_1525632548 pkp intercity 1200.jpg
PKP Intercity inwestuje w tabor. Spółka kupiła 30 nowoczesnych lokomotyw

Jest także klimatyzacja, bezpłatne wi-fi, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, rolety w oknach i system informacji pasażerskiej.

Wagony posiadają także automatyczne drzwi przedziałowe i bezprogowe podłogi ułatwiające poruszanie się. Stosowane w nich będą oznaczenia Braille’a.

Mają one również kontrastowe drzwi wejściowe, klamki, poręcze i przyciski, umieszczone na wysokości odpowiedniej dla osób poruszających się na wózkach. W wagonach typu Combo zagwarantowano także specjalne uchwyty na rowery.

Wagony mają zupełnie nowe wózki, które umożliwiają poruszanie się z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. PKP Intercity zawarły umowę z bydgoską fabryką PESA na modernizację 40 wagonów z dodatkową opcją 20 wagonów.

Wartość zamówienia przekracza 200 milionów złotych, a gdyby przewoźnik zdecydował się na modernizację dodatkowych 20 wagonów, wtedy wartość kontraktu przekroczyłaby 300 milionów złotych. Część pieniędzy na tę inwestycję pochodzi ze środków Unii Europejskiej.

Aleksander Pszoniak, PR24, akg

 

Czytaj także

Poprawią konkurencyjność, komfort podróży i bezpieczeństwo. PKP PLK podsumowały inwestycje z funduszy UE

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2020 15:54
PKP Polskie Linie Kolejowe są największym beneficjentem unijnego funduszu "Łącząc Europę". Przedstawiciele rządu wraz z kolejarzami podsumowali inwestycje, które są współfinansowane przez fundusz i przedstawili wstępne plany dotyczące nowej, unijnej perspektywy finansowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PKP Intercity inwestuje w tabor. Spółka kupiła 30 nowoczesnych lokomotyw

Ostatnia aktualizacja: 16.12.2020 17:31
PKP Intercity zaprezentowała ostatnią z trzydziestu lokomotyw odebranych od firmy Newag. Lokomotywa została oklejona hasłami zachęcającymi do kupowania polskich produktów. Początkowo państwowy przewoźnik zamówił 20 lokomotyw typu Griffin. We wrześniu zeszłego roku firma rozszerzyła jednak zamówienie o kolejnych 10 maszyn tego typu. Lokomotywę powitano dziś na dworcu Warszawa-Wschodnia.
rozwiń zwiń