X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

W czasie pandemii wolimy kupować w mniejszych sklepach, supermarkety radzą sobie gorzej. Nowe wyniki badań

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2021 19:22
W I kwartale br. o ponad 20 proc. spadła liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych w porównaniu do I kw. roku 2020, do tego ubyło blisko 15 proc. unikalnych klientów w relacji rocznej - wynika z badania wykonanego przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Fascinadora

Z badania wynika, że oba wskaźniki pogorszyły się we wszystkich formatach handlowych, ale w najmniejszym stopniu było to widoczne w dyskontach. Ponadto średnia liczba wizyt na osobę spadła o przeszło 6 proc., przy czym wzrosła ona tylko w sieciach cash&carry o niemal 7 proc.

- Analiza wykazała, że liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych spadła o 20,2 proc. w relacji rocznej, zatem wygląda na to, że największe spadki są już za nami - wskazał Mateusz Chołuj z firmy technologicznej Proxi.cloud. Dodał, że w czasie pandemii sięgały one średnio 40 proc., a przed świętami – nawet blisko 70 proc.

Robimy większe zakupy

- Oczywiście ruch w placówkach nadal będzie zmniejszony, dopóki pandemia całkiem nie minie. Nie oznacza to jednak, że zyski sieci handlowych mogą być słabsze, bo przy okazji rzadszych wizyt klienci wciąż jednorazowo kupują więcej - zaznaczył.

free galeria handlowa obostrzenia 1200.png
Pomimo pandemii przybywa nowych parków handlowych. Jest nowy raport

Z badania wynika ponadto, że liczba unikalnych klientów spadła w relacji rocznej o 14,8 proc. Co istotne, liczba unikalnych klientów spadła we wszystkich analizowanych formatach. Najmniej było to widoczne w dyskontach, gdzie spadki osiągnęły poziom 15,3 proc., dalej w zestawieniu są hipermarkety z wynikiem 22,6 proc., supermarkety: spadek o 23,2 proc., a także sieci typu cash&carry o 29,9 proc. - czytamy.

Rzadziej robimy zakupy niż przed pandemią

W ocenie Adama Grochowskiego z Proxi.cloud, powodem największego spadku sieci cash&carry z pewnością jest sytuacja w gastronomii. - Bardzo duży udział klientów tych placówek stanowią właśnie właściciele restauracji, którzy zaopatrywali się tam w produkty potrzebne do funkcjonowania ich biznesu - wskazał.

Według Chołuja, do tego trzeba dodać, że średnia liczba wizyt na osobę zmniejszyła się o 6,3 proc. w relacji rocznej. - To pokazuje, że klienci wciąż rzadziej robią zakupy niż przed pandemią, choć sytuacja powoli wraca do normy. Ten spadek jest jednak niższy niż w ostatnim okresie przedświątecznym. Wówczas Polacy odwiedzali placówki wielkopowierzchniowe o 23,7 proc. rzadziej niż rok wcześniej - zaznaczył.

Z badania wynika również, że we wszystkich analizowanych formatach handlowych zmniejszyła się również liczba wizyt. - Najmniejszy spadek odnotowały dyskonty, bo o 14,7 proc., z kolei na większym minusie były hipermarkety – 22,8 proc., sieci cash&carry – 25 proc., jak również supermarkety – 29,8 proc - podano.

Supermarkety radzą sobie gorzej

Według analityków UCE RESEARCH, supermarkety gorzej sobie radzą od dyskontów i małych sklepów, a klienci wolą robić zakupy w mniejszych placówkach, zlokalizowanych najbliżej swoich domów. W czasie pandemii takie miejsca są postrzegane jako bardziej bezpieczne. Zaobserwowano również, że liczba wizyt na osobę wzrosła w sieciach cash&carry o 6,9 - dodali.

Jak podali, nieznacznie poszła w górę w dyskontach - o 0,8 proc., z kolei w hipermarketach i supermarketach odnotowano spadki – odpowiednio o 0,4 proc. i 8,5 proc.

PAP, PR24, akg

Czytaj także

Sieci handlowe stawiają na marki własne. Wypierają z rynku znane produkty

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2021 12:39
Sieci handlowe wkraczają na nowe pole ekspansji – po zawłaszczeniu rynku popularnych produktów tworzą własne marki, uderzając w segment dóbr bardziej luksusowych, kojarzonych od lat ze znanymi i dobrymi markami.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pomimo pandemii przybywa nowych parków handlowych. Jest nowy raport

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2021 15:10
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości handlowych wyniosła w tym czasie 190 mln euro - wynika z raportu firmy doradczej JLL. Inwestorzy celują przede wszystkim w parki handlowe i centra codziennych zakupów
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eksperci: optymizm konsumentów wpływa na nadspodziewanie wysoki wzrost sprzedaży

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2021 12:27
Bardzo dobre dane dotyczące wzrostu sprzedaży detalicznej w marcu pokazują, że Polacy zaadaptowali się do warunków epidemii, ale też, że z optymizmem patrzą na kolejne miesiące w gospodarce i na rynku pracy. Do tego warto dodać wzrost zainteresowania rozmaitymi kredytami i deklaracje o wzroście planów zakupowych. Oszczędzający natomiast nadal nie mogą liczyć na zarobek w banku - mówili w audycji "Rządy Pieniądza" Jarosław Sadowski z firmy Expander i redaktor Ignacy Morawski z Pulsu Biznesu.
rozwiń zwiń