X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

PIE: dynamika e-commerce wyższa niż całej sprzedaży detalicznej

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2021 15:00
Po spowolnieniu w lutym tempo sprzedaży przez internet w marcu wzrosło o 28,8 proc. Przyspieszenie sprzedaży w tym kanale było wyższe niż wzrost całej sprzedaży detalicznej - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: shutterstock, Maxx-Studio

Według PIE przełożyło się to na wzrost udziału e-commerce o 0,9 p.proc., do 9,5 proc. całej sprzedaży detalicznej.

- Marzec ubiegłego roku był pierwszym miesiącem obowiązywania ograniczeń w działalności gospodarczej w Polsce, co przełożyło się wtedy na gwałtowny wzrost obrotów sprzedaży elektronicznej. Porównując marzec 2021 r. do wyników ubiegłorocznych widać tego efekty (efekt wysokiej bazy). Roczna dynamika całej sprzedaży przez internet (w cenach bieżących) wyniosła w marcu 36,9 proc., podczas gdy w lutym było to 49,6 proc, a w styczniu nawet 65,1 proc. - informuje PIE.

- Dynamika roczna we wszystkich kategoriach produktów poza tekstyliami, odzieżą i obuwiem obniżyła się w porównaniu z lutym, co jest zapewne efektem wspomnianej wysokiej bazy w marcu - dodano.

e-zakupy 2.jpg
Ekspert: najbliższe miesiące mogą przynieść ponowny wzrost wartości sprzedaży przez internet

Według PIE grupą produktów, w której zmiana wielkości sprzedaży w stosunku do marca ubiegłego roku była najwyższa, są tekstylia, odzież i obuwie, gdzie dynamika roczna wyniosła 71,5 proc. W tym przypadku, poza niezwykle dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej tego typu dóbr, istotną rolę odegrała też niska baza. W początkach pandemii Polacy ograniczyli zakupy tego typu towarów niemal o połowę.

W kolejnych miesiącach, jak wskazuje PIE, w dalszym ciągu można się spodziewać dodatniej, ale spadającej rocznej dynamiki sprzedaży przez internet.

Jak tłumaczy instytut, w kwietniu 2020 r., pierwszym pełnym miesiącu z pandemią, Polacy jeszcze dostosowywali swoje działania zakupowe, a udział sprzedaży przez internet był wtedy najwyższy. Dane z poszczególnych miesięcy 2020 r. i 2021 r. sugerują również, że poza gwałtownymi przyrostami w miesiącach zaostrzenia ograniczeń (marzec 2020, listopad 2020, marzec 2021 i dodatkowo kwiecień 2020) dynamika sprzedaży przez internet nie jest duża lub wręcz ujemna.

PAP, PR24, akg

Czytaj także

Koronawirus wzmocnił internetowy handel. Wzrosła liczba sklepów i kupujących on-line

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 13:27
Przed pandemią przez internet kupowało między 55 a 62 proc. internautów (w zależności od badania). W okresie ograniczeń odsetek ten wzrósł o ok. 11 p.proc., czyli w okolice 70 proc. - podali analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus odstrasza kupujących. Klientów w centrach handlowych mniej o 20 proc.

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2020 12:27
Trudna sytuacja epidemiczna wciąż hamuje proces odzyskiwania klientów przez centra handlowe. Jak wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, liczba osób robiących zakupy w tych obiektach jest w październiku wciąż o 20 proc. mniejsza niż przed rokiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ekspert: najbliższe miesiące mogą przynieść ponowny wzrost wartości sprzedaży przez internet

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2021 12:15
Jak ocenił ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego Ignacy Święcicki, możliwy wzrost handlu przez internet w najbliższym czasie będzie związany z przywróconymi w marcu w związku z pandemią ograniczeniami działalności gospodarczej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Amazon największym amerykańskim pracodawcą w Polsce. Zatrudnia kilkanaście tysięcy osób

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2021 11:47
Amazon - amerykańska witryna internetowa założona przez Jeffa Bezosa, zajmująca się handlem elektronicznym, umacnia swoją pozycję w Polsce jako największego pracodawcy ze Stanów Zjednoczonych. Zatrudnia w naszym kraju już 18 tys. osób. Firma zapowiedziała, że w centrum w Gliwicach pracę znajdzie dwa razy więcej osób, niż planowano.
rozwiń zwiń