X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Badanie: pomimo pandemii klienci są zadowoleni z usług bankowych

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2021 15:40
W kolejnej odsłonie Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK - Wybór Klienta, w której oprócz audytów czy analizy efektywności uwzględniono również głos konsumentów, okazało się, że przytłaczająca większość uznała instytucję finansową, z której usług korzysta, za godną polecenia.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Image by Jakub Orisek from Pixabay

Z badania wynika, że aż 82% respondentów uważało instytucję finansową, z której usług korzystali, za godną polecenia. Przeciwnego zdania było zaledwie 7% ankietowanych. 12% uczestników badania nie wyraziło w tej kwestii jednoznacznej opinii.

Zadowolenie z obsługi przekłada się wprost na "Lojalność klientów". 73% badanych nie nosi się z zamiarem zmiany dostawcy usług finansowych, na możliwość taką wskazywało 12% odpowiedzi.

Uczestnicy badania oceniali poszczególne obszary działalności instytucji finansowych oraz oferowane przez nie produkty. Okazało się, że najwyżej cenią sobie usługi w kategoriach "Płatności bezgotówkowe", "Aplikacja mobilna" oraz "Konto bieżące", w tym również dostęp do rachunku za pośrednictwem internetu ("Bankowość internetowa").

Z najsurowszą oceną spotkały się "Produkty oszczędnościowe" oraz "Koszty usług" bankowych, co - jak czytamy w omówieniu rankingu - może być po części konsekwencją uwarunkowań makroekonomicznych wynikłych z pandemii, ze szczególnym wskazaniem na trzykrotną decyzję Rady Polityki Pieniężnej odnośnie obniżki stóp procentowych.

Uczestnicy badania zdecydowali, że najlepsze "Konta osobiste" oferuje mBank, następnie Bank Millennium oraz ING Bank Śląski. Jeśli mieliby oszczędzać, to w ING Banku Śląskim, w bankach spółdzielczych oraz mBanku.

Pieniądze banknoty gotówka free shutt-1200.jpg
Wiemy, ile wyniósł zysk banków w okresie I-XI 2020 r. NBP podał dane

W kategorii "Płatności bezgotówkowe" wygrał mBank, a drugie i trzecie miejsce przypadło Bankowi Millennium oraz Santander Bankowi Polska. Badani stwierdzili, że zaciąganie kredytów, jest najbardziej opłacalne w mBanku, Bankach spółdzielczych bądź Banku Millennium.

Choć ocena "Kosztów usług" bankowych w tym roku była wyjątkowo surowa, to jednak respondenci uznali, iż na plus wyróżniają się tu trzy instytucje: Bank Millennium, bank CreditAgricole oraz mBank. Na wyróżnienie za "Bankowość internetową" zasługuje - zdaniem ankietowanych - ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski.

Nadspodziewanie wysokie były notowania "Aplikacji mobilnych", a miejsca medalowe zajęły odpowiednio mBank, Bank Millennium oraz ING Bank Śląski.

Największe "Poczucie bezpieczeństwa", zdaniem ankietowanych, zapewnia swym klientom bank CreditAgricole, następnie Bank Millennium oraz lokalny sektor finansowy.

Zwycięzcą klasyfikacji generalnej został Bank Millennium, który uzyskał 57,32 punktu. Tuż za liderem, ze znikomą stratą na poziomie zaledwie dwóch setnych punktu, uplasował się mBank. Trzecią pozycję zajął ING Bank Śląski, osiągając 55,29 punktu.

aleBankPL, PR24, akg

Czytaj także

Banki będą lepiej zabezpieczone przed utratą płynności. Nowy projekt prawa bankowego przyjęty

Ostatnia aktualizacja: 15.12.2020 14:34
Rząd przyjął projekt nowelizacji prawa bankowego. Zmiany są korzystne dla sektora finansowego, zwiększą zabezpieczenia przed utratą płynności - oceniło Ministerstwo Finansów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Związek Banków Polskich: wróci pomoc w spłacie kredytów. Zobacz, kto będzie mógł z niej skorzystać

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2020 16:06
Pomoc w spłacie kredytów od 18 stycznia będzie dotyczyć tylko przedsiębiorców a nie klientów indywidualnych - poinformował Związek Banków Polskich. Przedsiębiorcy będą mogli starać się m.in. o odroczenie rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych na 3 lub 6 miesięcy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiemy, ile wyniósł zysk banków w okresie I-XI 2020 r. NBP podał dane

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2021 18:53
Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-listopad 2020 roku wyniósł 7,87 mld zł, co oznacza, że spadł o 45,5 proc. rok do roku - poinformował Narodowy Bank Polski. W listopadzie zysk wyniósł 1,2 mld zł i był o 10 proc. niższy niż przed rokiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gotówka może się przydać, weekendowe utrudnienia w bankach. Sprawdź, w których

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2021 18:28
W ten weekend kilka banków zapowiedziało przerwy techniczno-serwisowe, co trzeba wziąć pod uwagę, planując np. zakupy albo wykonanie przelewów. Warto też wcześniej zaopatrzyć się w zapas gotówki, choć przedstawiciele banków zapowiadają, że większość prac serwisowych zostanie przeprowadzona w godzinach dogodnych dla klientów.
rozwiń zwiń