X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

KPRM: e-usługi coraz popularniejsze. Portal gov.pl odwiedziło w listopadzie ponad 13,5 mln osób

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 19:03
Profil zaufany, czyli bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internetowych serwisach administracji, założyło już ponad 8,5 mln Polaków, z czego niemal cztery miliony w tym roku - poinformowała KPRM.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: ESB Professional/Shutterstock.com

Według kancelarii premiera e-usługi stają się coraz bardziej popularne - a główną stronę na której są one dostępne portal gov.pl odwiedziło w listopadzie ponad 13,5 miliona osób. W tym samym miesiącu profil zaufany założyło 291 061 osób. To trzy razy więcej, niż w tym samym czasie rok temu. W listopadzie 2019 r. przybyło 82 462 nowych PZ.

- Gdy porówna się popularność naszych e-usług rok do roku, bardzo wyraźnie widać, że Polacy coraz chętniej i częściej korzystają z e-administracji. Robili to już w ubiegłym roku, w tym – z oczywistych względów związanych z pandemią – robią to jeszcze częściej - wskazał sekretarz stanu w KPRM Marek Zagórski, cytowany w komunikacie. Jak poinformował, profil zaufany złożyło już 8 582 437 Polaków, z czego w tym roku niemal cztery miliony.

Jeśli chodzi o popularność poszczególnych e-usług, to KPRM podała, że w porównaniu z listopadem 2019 r. największy - bo pięciokrotny - wzrost odnotowała e-usługa "Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego". W ciągu ostatniego miesiąca (listopad 2020 r.) skorzystano z niej 25 226 razy. W tym samym czasie, tyle że rok temu – 4745 razy.

Popularna jest również e-usługa "Zgłoś urodzenie dziecka", z której skorzystano cztery razy częściej niż rok temu. Dzięki niej w listopadzie tego roku rodzice zgłosili przyjście na świat 15 400 dzieci, rok temu – 3837.

cyfryzacja free 1200.jpg
Sprawniejsza komunikacja urząd-obywatel. Przybywa osób w specjalnym rejestrze

Czterokrotny wzrost zanotował też e-meldunek, czyli e-usługi umożliwiające zameldowanie/wymeldowanie się online. Od 1 do 30 listopada tego roku Polacy skorzystali z nich 19 114 razy, w listopadzie 2019 r. – 4656.

Często wykorzystywana jest także e-usługa "Pismo ogólne", dzięki której możemy załatwić lub zainicjować załatwienie niemal każdej sprawy urzędowej. W listopadzie tego roku do urzędów trafiły 143 932 takie pisma, a to oznacza, że dziennie Polacy wysyłali ich niemal 4800. W ubiegłym roku, przez cały listopad, do urzędów trafiło 44 737 elektronicznych pism ogólnych.

KPRM poinformowała, że dwa razy częściej niż rok temu Polacy przez internet wnioskują też o nowy dokument tożsamości, czyli korzystają z e-usługi "Uzyskaj dowód osobisty". W listopadzie tego roku zrobili tak 30 866 razy, rok temu – 13 795.

Dwukrotny wzrost popularności odnotowała także e-usługa "Historia pojazdu", dzięki której można sprawdzić m.in. czy zarejestrowane w Polsce i za granicą auto nie było kradzione, złomowane, czy nie ma przekręconego licznika. Aby to zrobić potrzeba jedynie numeru rejestracyjnego, numeru VIN, datę pierwszej rejestracji i – jeśli sprawdzamy auto zarejestrowane poza Polską - profilu zaufanego. W listopadzie tego roku Polacy skorzystali z Historii Pojazdu 21 916 399 razy.

Rok temu w tym samym czasie – 9 199 954. Resort przypomniał, że w kwietniu istotnie poszerzono bazę danych m.in. o możliwość sprawdzenia historii pojazdów zarejestrowanych w Niemczech.

Polscy kierowcy w listopadzie tego roku 57 930 razy sprawdzali też przez internet swoje punkty karne. To o 20 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok temu.

Jak informuje KPRM, na portalu GOV.pl można też zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu. Z tej e-usługi od 1 do 30 listopada skorzystano 60 542 razy. To najlepszy miesięczny wynik tej e-usługi w tym roku. W lipcu skorzystano z niej 60 331 razy, w październiku – 59 300, a we wrześniu – 59 200.

PAP, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Marek Zagórski nadal będzie odpowiadał za cyfryzację. Jest decyzja premiera

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2020 16:14
Premier Mateusz Morawiecki chce, by były minister cyfryzacji Marek Zagórski nadal odpowiadał za tę dziedzinę. - Oddając zasługi i dziękując za znakomitą pracę, chciałbym powierzyć te obowiązki dalej panu Markowi Zagórskiemu, jako osobie bezpośrednio pracującej ze mną w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - mówił szef rządu na konferencji prasowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia przyspieszyła cyfryzację. Duża zmiana zachowań konsumentów

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 15:30
Pandemia przyspieszyła cyfryzację w wielu dziedzinach, w tym w bankowości - zgodzili się uczestnicy debaty "Cyfrowi transformersi, czyli nowa normalność w bankowości", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Finansowego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Cyfryzacja firm. Ponad stu laureatów konkursu zorganizowanego przez resort funduszy

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2020 09:07
Rozstrzygnięto konkurs na najlepsze projekty zwiększające poziom cyfryzacji przedsiębiorstw – poinformowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Do 105 laureatów trafi ok. 2 mln zł ze środków Unii Europejskiej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sprawniejsza komunikacja urząd-obywatel. Przybywa osób w specjalnym rejestrze

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2020 16:05
Nie minął rok od uruchomienia Rejestru Danych Kontaktowych (RDK), a już dopisało się do niego ponad 5 milionów osób. Jak poinformował wydział komunikacji ministerstwa cyfryzacji - główny cel powstania Rejestru Danych Kontaktowych to usprawnienie komunikacji na linii urząd-obywatel.
rozwiń zwiń