X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jak firmy w Polsce odczuwają skutki pandemii? Znamy wyniki nowego badania

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 14:47
Ponad połowa przedstawicieli biznesu w Polsce jest zaniepokojona tegorocznymi wynikami swoich firm, a 68 proc. uważa, że skutki pandemii są dotkliwe dla przedsiębiorstw - wynika z badania Kantar Global Business Compass.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Według badania przedstawiciele biznesu w Polsce obawiają się głównie recesji, skutków finansowych, a także opóźniania ważnych decyzji biznesowych.

"Ponad 80 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ich firmy ucierpiały z powodu lockdownu na początku pandemii, obecnie ten wskaźnik nieco spadł, ale cały czas 68 proc. respondentów stwierdza, że skutki pandemii są dotkliwe dla ich firm" - czytamy w komunikacie.

PRACA ZDALNA PIX.jpg
Eksperci: jeśli kolejny lockdown gospodarki to tylko razem z innymi państwami

Jak wskazano, 55 proc. przedstawicieli biznesu w Polsce "jest zaniepokojonych wynikami firm w 2020 roku".

Respondenci w Polsce nieco niżej oceniają finansową pomoc państwa niż średnio we wszystkich badanych państwach - 21 proc. pozytywnych ocen w Polsce wobec 29 proc. globalnie. Ponadto, 32 proc. uważa, że pomoc państwa jest niewystarczająca (20 proc. globalnie).

Autorzy badania zwrócili uwagę, że polscy przedstawiciele firm częściej (44 proc.) niż globalni (19 proc.) podejmowali działania zmierzające do zmiany produkcji na lepiej dostosowaną do nowych warunków rynkowych. Ponad połowa z nich wykorzystała nowe rozwiązania e-commerce (56 proc.). "To wynik porównywalny z globalnym" - wskazano.

Natomiast znacznie częściej niż globalnie firmy w Polsce decydowały się wstrzymać inwestycje: odpowiednio 51 proc. i 40 proc. lub zredukować aktywność marketingową (62 proc. w Polsce wobec 37 proc. globalnie).

FABRYKA PRACA.jpg
Do firm trafiło ponad 140 mld zł. Minister rodziny podsumowuje działanie rządowych tarcz

Pomimo odczuwanych skutków biznesowych pandemii, przedstawiciele firm w Polsce rzadziej niż globalnie interesują się nowymi zachowaniami konsumenckimi i zmianami wzorców konsumpcji - odpowiednio 49 proc. i 74 proc.

- Tylko 67 proc. respondentów z Polski uważa, że zwyczaje konsumenckie zmieniają się pod wpływem pandemii, globalnie uważa tak 90 proc. badanych" - wyjaśniono. Zdaniem autorów badania brak wiedzy o konsumencie i relatywnie niższa niż na świecie chęć do zdobycia o nim wiedzy to jak "zbicie termometru", by poradzić sobie z wysoką gorączką.

Badacze stwierdzili, że biznes w Polsce jest przygotowany na zmiany i nie brakuje tu odważnych posunięć, "jednak zdecydowanie częściej tej pozytywnej energii powinna towarzyszyć wiedza i analiza postaw konsumenckich".

PAP, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Maląg: poprzez inwestycje rządowe i samorządowe wracamy na tory sprzed pandemii

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2020 12:44
- Kolejnym elementem tarczy antykryzysowej, który już trwa, są duże inwestycje rządowe i inwestycje samorządowe, a wiec poprzez inwestycje wracamy na te tory sprzed okresu pandemii – oceniła w środę minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Do firm trafiło ponad 140 mld zł. Minister rodziny podsumowuje działanie rządowych tarcz

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2020 12:44
W sumie w ramach wszystkich tarcz – antykryzysowej, finansowej i pomocowej – na ochronę miejsc pracy przeznaczono blisko 142 mld zł. Samo dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników to niemal 17 mld zł – poinformowała minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Tarcze pomagają. Koronawirus nie zmienił radykalnie poziomu życia Polaków - oszczędzają, ale starcza im pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020 16:24
Jak wynika z ostatniego badania CBOS, ograniczenia gospodarcze związane z epidemią nie przełożyły się - jak dotąd - wyraźnie na poziom życia Polaków. Wzrosły natomiast nieco obawy o przyszłość.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Eksperci: jeśli kolejny lockdown gospodarki to tylko razem z innymi państwami

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 11:45
Nie możemy do końca wykluczyć żadnego rozwiązania, jeśli chodzi o ewentualnie ograniczenia w gospodarce, w tym kolejnych obostrzeń, bo nie do końca znamy dynamikę zmian w zakresie zachorować na COVID-19 – mówili goście audycji "Rządy Pieniądza" w radiowej Jedynce, dr Waldemar Kozioł (UW) i Adam Ruciński (firma BTFG).
rozwiń zwiń