X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Kolejowa zakopianka z unijnym dofinansowaniem. Zobacz, jakie zmiany czekają tę popularną trasę

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2020 07:30
Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie dla modernizacji linii kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina–Sucha Beskidzka–Chabówka– Zakopane. W ubiegłym tygodniu KE powiedziała "tak" dla finansowania 42-kilometrowego odcinka S19.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: twitter/PKP PLK

– Decyzja Komisji oznacza, że finansowanie jest pewne. Takie decyzje są wydawane w przypadku największych inwestycji współfinansowanych z UE. To efekt rzetelnej pracy nad inwestycją – stwierdziła minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Całkowity koszt inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA to prawie 1,5 miliarda złotych, w tym dofinansowanie UE z Programu Infrastruktura i Środowisko to ponad 715 milionów złotych. Za te pieniądze przebudowanych lub zmodernizowanych zostanie prawie 117 kilometrów linii kolejowych oraz 36 przystanków i stacji kolejowych, 16 mostów oraz 2 wiadukty kolejowe.

Zakopianka rabka shutterstock 1200x660.jpg
W pełni ekspresowa zakopianka coraz bliżej. Druga nitka tunelu przebita

Przeprowadzone prace pozwolą w przyszłości na wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS). Po realizacji inwestycji dopuszczalna maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich na liniach 97 i 98 będzie wynosić 100 km/h, a na linii 99 – 120 km/h, natomiast dla pociągów towarowych maksymalna prędkość będzie wynosić 80 km/h.

Zakończenie projektu jest planowane w 2023 roku. Jest to 106 decyzja KE dla dużego projektu w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko – największego programu finansowanego z funduszy unijnych na lata 2014-2020 w Polsce.

MFiPR, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Ogromne korki na zakopiance. Dojazd do Krakowa trwa 4,5 godziny

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2020 15:03
Tysiące osób wyjeżdża z Zakopanego. Na trasie między stolicą Tatr a Krakowem tworzą się gigantyczne korki. Przejechanie tej trasy zajmuje ponad 4,5 godziny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Powroty z długiego weekendu. Policyjne kontrole i korki na zakopiance

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2020 14:33
- Wielu turystów wraca spod Tatr po noworocznym odpoczynku. Zakopianka stanęła w korkach; średni czas przejazdu z Zakopanego do Krakowa to ponad trzy godziny - powiedział dyżurny ruchu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W pełni ekspresowa zakopianka coraz bliżej. Druga nitka tunelu przebita

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2020 14:25
Wykonawca modernizacji południowego odcinka trasy S7 przebił drugą nitkę tunelu pod górą Luboń Mały. Najdłuższy tunel drogowy w Polsce znajdzie się na odcinku tej trasy Rabka Zdrój – Lubień. Połączenie odcinków drążonych jednocześnie od północy i południa nastąpiło metodą mikrostrzałów, z użyciem materiałów wybuchowych.
rozwiń zwiń