X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Powrót do sklepów. Deloitte o zmianie zakupowych zachowań

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2020 13:30
35 proc. handlowców uważa, że zmiana zachowań klientów w związku z epidemią będzie duża - piszą eksperci firmy Deloitte. Odpowiednie wykorzystanie nowych technologii oraz przyjęcie zaktualizowanych założeń modelowania popytu pozwoli detalistom wyjść tej zmianie naprzeciw - oceniają.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Według uczestników przeprowadzonego na początku maja badania "Powrót do sklepów. W poszukiwaniu "zdrowego formatu" dla pracowników i klientów", sklepy w Polsce są dobrze (46 proc.) lub bardzo dobrze (7 proc.) przygotowane do bezpiecznej obsługi klientów w obecnej sytuacji.

Jedna trzecia (33 proc.) ankietowanych uznała, że przygotowanie sklepów jest przeciętne, natomiast 13 proc. odpowiadających oceniło je jako złe.
Według Deloitte, w wyniku wprowadzanych kolejno ograniczeń, rynek retail podzielił się na dwie grupy.

galeria handlowa sklepy EN 1200.jpg
Zmierzch galerii handlowych? Eksperci: po pandemii będą "głębokie zmiany"

Pierwsza to placówki, które mogły funkcjonować przy wprowadzeniu określonych środków bezpieczeństwa, takich jak ograniczenie liczby osób przebywających w sklepie czy dezynfekcja półek sklepowych.

Dwa rodzaje problemów

Drugą grupą są placówki, które bezterminowo musiały zawiesić stacjonarną działalność handlową. Tym samym powstały dwie grupy problemów i wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć detaliści - czytamy.

Z badania wynika, że większość - 55 proc. uważa, że zmiana zachowań zakupowych konsumentów będzie ograniczona i towarzyszyć jej będzie rozwój usług e-commerce. Ponad jedna trzecia ankietowanych (35 proc.) uznała, że zmiana będzie duża, a jedynie 5 proc. respondentów było zdania, że zmiana ma charakter krótkotrwały.

Odwrotu od zakupów nie będzie

Tyle samo osób stwierdziło, że nie wiadomo, czego można się spodziewać. Nikt nie wskazał masowego odwrotu klientów od zakupów w sklepach stacjonarnych - czytamy.

Zdaniem Anny Bystrek z zespołu Doradztwa Strategicznego Deloitte, nawyki zakupowe konsumentów są w nich na tyle mocno zakorzenione, że będą szukali jak najwięcej okazji i możliwości powrotu do starych przyzwyczajeń. - Z pewnością jednak w niektórych sektorach przyspieszy rozwój e-commerce - ocenia ekspertka.

>>> CZYTAJ TAKŻE Kiedy otwarcie centrów handlowych? Właściciele galerii rozmawiają z władzami

Według ekspertów Deloitte, w obliczu ograniczeń w dostępie do sklepów niespożywczych, konsumenci zaczęli szukać alternatywnych kanałów zakupowych. Dlatego – jak wskazują – tak ważne jest powzięcie przez detalistów nowych metod zarządzania sprzedażą.

Wkroczą technologie

- Jedną z nich jest agile-commerce, które zakłada między innymi automatyzację procesu obsługi. Inne ciekawe rozwiązanie to model BOPIS (Buy Online, Pick-up In Store), który umożliwia klientom zamówienie produktów online i ich odbiór w sklepie. Technologia i jej możliwości zyskują jednak na znaczeniu już na początku ścieżki zakupowej - czytamy.

Uczestnicy badania zadeklarowali, że najczęściej wykorzystują urządzenia elektroniczne przy poszukiwaniu i ocenie produktów (60 proc.). Prawie jedna trzecia (30 proc.) odpowiedziała, że będzie to etap zakupów oraz dokonywania transakcji. Pozostałe 10 proc. wskazało budowanie świadomości i zainteresowania.

Reagować elastycznie

Z badania Deloitte wynika ponadto, że zdecydowana większość (70 proc.) respondentów deklaruje, że ich organizacje przygotowały różne scenariusze operacyjne dotyczące koordynacji działań w firmach, aby elastycznie reagować na rozwój sytuacji.

Jednocześnie 55 proc. firm powołało centrum kryzysowe do koordynacji działań, a 40 proc. ocenia, że jest przygotowane do monitorowania sytuacji we wszystkich sklepach. 13 proc. ankietowanych określiło obecne działania za skoncentrowane na „gaszeniu pożarów”, natomiast 10 proc. przyznało, że działa według dotychczasowych procesów i struktur - czytamy.

PAP, PR24, akg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kiedy otwarcie centrów handlowych? Właściciele galerii rozmawiają z władzami

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2020 08:58
Bezpieczeństwo klientów galerii i centrów handlowych w kontekście stopniowego odmrażania polskiej gospodarki to temat, o którym dyskutowali reprezentanci tej branży z przedstawicielami rządu. Decyzja o otwarciu centrów handlowych będzie uzależniona od sytuacji epidemiologicznej w kraju.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Premier: obroniliśmy dwa miliony miejsc pracy

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2020 10:47
Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że 4 maja otwarte zostaną hotele i miejsca noclegowe, a także galerie handlowe. Dodał, że dotychczasowe pakiety pomocowe dla gospodarki, takie jak tarcza antykryzysowa, pozwoliły ocalić do tej pory dwa miliony miejsc pracy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zmierzch galerii handlowych? Eksperci: po pandemii będą "głębokie zmiany"

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 18:30
Obecnie wydarzenia zmienią całą branżę handlową, a klienci mogą już nie wrócić do swoich dawnych zwyczajów - wynika z analizy międzynarodowej firmy zarządzającej nieruchomościami Cushman & Wakefield.
rozwiń zwiń