X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Sprawy urzędowe załatwiajmy online. Podpowiadamy, jak to zrobić

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2020 15:30
Do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebujemy profilu zaufanego (PZ). To tzw. środek identyfikacji elektronicznej. W praktyce to bardzo proste, a co najważniejsze – bardzo pomocne.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Glow Images/East News

Po pierwsze - profil zaufany 

- Profil zaufany to zbiór danych o nas samych. W internecie, tak jak podczas osobistej wizyty w urzędzie, musimy udowodnić, że my to my. W sieci nie wylegitymujemy się dowodem osobistym, dlatego właśnie potrzebujemy profilu zaufanego - tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski.

shutterstock_internet 1200.jpg
Dzień Bezpiecznego Internetu. Minister cyfryzacji: 5 mln osób posiada profil zaufany

Mówiąc inaczej – profil zaufany to nasze elektroniczne dane. Każdy z nas może mieć tylko jeden profil zaufany – jest on przypisany do konkretnego, niepowtarzalnego numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata. Dlatego jeśli właśnie sobie przypomnieliście, że kiedyś go zakładaliście, sprawdźmy kiedy to było. Jeśli PZ skończył 3 lata – trzeba załóżyć nowy.

Obecnie z profilu zaufanego korzysta ponad 5,5 miliona Polaków.

shutterstock_laptop-1200.jpg
"Promujemy tryb zdalny". Minister cyfryzacji zachęca pracodawców do umożliwiania pracy przez internet

Jak założyć PZ?

Sposoby są dwa. W obecnej sytuacji najlepiej to zrobić korzystając z bankowości elektronicznej. Taką możliwość dają największe polskie banki.

Drugi sposób na założenie profilu zaufanego to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie swojego PZ w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy gmin czy starostwa. Jeśli to możliwe - warto założyć profil zaufany przez bankowość elektroniczną.

kobieta komputer laptop 2 1200.jpg
Ministerstwo Cyfryzacji i MEN zapraszają na lekcje do internetu

Po drugie - GOV.PL

Jeśli założyliśmy już profil zaufany i planujemy zacząć załatwiać online sprawy urzędowe, jest tylko jeden adres, pod który powinniście się udać – na stronę www.GOV.pl.

- To portal, który powstał po to, by ułatwiać życie obywatelom. Znajdą tam informacje ze wszystkich ministerstw, ale i wszystkie dostępne e-usługi – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Aby ułatwić wyszukiwanie pogrupowaliśmy je w kategorie. Można też skorzystać z wyszukiwarki. Poruszanie się po portalu jest bardzo intuicyjne, nawet dla osób, które rzadko korzystają z internetu - mówi szef MC.

- Dzięki internetowi, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, urzędy są dla nas otwarte 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Korzystanie z e-administracji nie jest trudne – przekonuje minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Warto dobrze wykorzystać czas w domu, np. załatwiając urzędowe zaległości – dodaje szef MC.

Min. Cyfryzacji, PR24, akg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dzień Bezpiecznego Internetu. Minister cyfryzacji: 5 mln osób posiada profil zaufany

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2020 08:28
- Z e-administracji korzysta już w tej chwili kilkanaście milionów Polaków rocznie - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia Marek Zagórski, minister cyfryzacji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Promujemy tryb zdalny". Minister cyfryzacji zachęca pracodawców do umożliwiania pracy przez internet

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2020 19:05
– Warto ograniczyć liczbę spotkań, które nie muszą odbywać się w trybie bezpośrednim. Promujemy zdalny tryb pracy – powiedział w Programie 3 Polskiego Radia minister cyfryzacji Marek Zagórski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus w Polsce. Minister cyfryzacji: załatwiajmy swoje sprawy przez internet

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2020 15:29
Szef resortu cyfryzacji Marek Zagórski zachęca do załatwiania spraw w urzędach za pomocą internetu. Jak podkreślił, niemal wszystkie urzędy mają obowiązek rozpatrzyć sprawy wniesione elektronicznie przy użyciu profilu zaufanego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ministerstwo Cyfryzacji i MEN zapraszają na lekcje do internetu

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2020 20:32
Na portalu www.gov.pl/zdalnelekcje nauczyciele znajdą tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu oraz propozycje materiałów, na bazie których można zdalnie poprowadzić zajęcia.
rozwiń zwiń