X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

Około 33 tys. uwag dotyczących nowych linii kolejowych i drogowych w ramach inwestycji CPK

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2020 14:15
Pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała przekazał, że zakończyły się konsultacje dotyczące trzech części Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL). Chodzi o zgłaszanie uwag do tzw. korytarzy dla nowych linii kolejowych i tras drogowych w ramach inwestycji Centralny Port Komunikacyjny.
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY/FACEBOOK.COM

autostrada a2 aw.jpg
GDDKiA pomoże przy budowie infrastruktury wokół CPK. Umowa podpisana

- W ciągu miesiąca w ramach konsultacji wpłynęło prawie 33 tys. wypełnionych elektronicznie formularzy za pośrednictwem strony konsultacje.cpk.pl. Formularze można było też przesłać w wersji papierowej drogą pocztową, jak również złożyć osobiście – w siedzibie spółki. Zgłoszenia przesłane pocztą cały czas spływają - liczy się data nadania. Ostateczna liczba uwag będzie znana po podliczeniu tradycyjnej korespondencji - powiedział wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Wiceminister podkreślił, że SSL powstał w ramach przygotowań do zaprojektowania i budowy ponad 1,6 tys. km nowych linii kolejowych CPK, wchodzących w skład 12 szlaków, z których 10 podstawowych to tzw. szprychy. Sieć nowych linii kolejowych, w tym odcinków określanych jako kolej dużych prędkości, ma umożliwić dojazd do CPK z większości miast Polski w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.

Jak przekazał, w dokumencie zamieszczono wyniki wstępnych prac planistycznych, wskazując na orientacyjny charakter prezentowanych wariantów.

cpk 1200.jpg
Jak dojedziemy do CPK? Nowe linie kolejowe i trasy drogowe do konsultacji

- Propozycje przebiegów stanowią zatem podstawę do dalszych dyskusji i analiz. Włączenie mieszkańców w proces prac przygotowawczych na tak wczesnym etapie jest bez wątpienia dobrą praktyką. Pozwala ona na wskazanie największych problemów lokalizacyjnych i wypracowanie szczegółowych rozwiązań akceptowalnych przez możliwie szerokie grono zainteresowanych - powiedział Horała.

Jak dodał, "ustalenia w sprawie ostatecznego przebiegu linii będą podejmowane na dalszych etapach procesu planistycznego, po przeprowadzeniu pogłębionych konsultacji społecznych na poziomie gminnym - ich rozpoczęcie planowane jest jeszcze w tym roku, a także na podstawie szczegółowych analiz technicznych i środowiskowych prowadzonych podczas opracowywania studiów wykonalności".

- Jednym z wyzwań tej procedury jest potrzeba pogodzenia wielu aspektów procesu inwestycyjnego, takich jak uwarunkowania przestrzenne - w tym zabudowa, oczekiwania społeczne, parametry techniczne, kwestie ochrony przyrody itd. Już wstępna analiza napływających do spółki wniosków wskazuje, że wśród nich jest dużo oczekiwań wzajemnie się wykluczających - zauważa minister.

Wnioski i uwagi dotyczą w największym stopniu kilkunastu miast i miejscowości, np. Krakowa, Konstantynowa Łódzkiego, Wieliszewa, Grójca i Bolimowa na Mazowszu, Miedzianej Góry pod Kielcami, Dąbrowy Górniczej, Olkusza i Mikołowa w województwie śląskim oraz Jelcza-Laskowic na Dolnym Śląsku.

pap lotnisko lot 1200.jpg
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. W Sejmie zaprezentowano wieloletni plan finansowy

Większość zawiera propozycje zmian przebiegu zaproponowanych wariantów, np. poprowadzenia linii kolejowych przez tereny niezabudowane (pola, lasy, łąki) lub wręcz przeciwnie: ograniczenia ingerencji w takie tereny z uwagi na ochronę terenów zielonych.

Liczna grupa uwag dotyczyła propozycji nowego korytarza Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej – ze szczególnym uwzględnieniem gmin położonych na południe od Warszawy.

- Napłynęły też opinie popierające realizację naszych inwestycji – np. z rejonu Łomży, a także postulat rozszerzenia korytarzy, aby można było uwzględnić ew. nowe przebiegi linii w ramach CPK przez takie miasta jak Bielsko-Biała, Rybnik, czy Elbląg. Otrzymaliśmy także propozycje zbliżenia ciągów nowych linii kolejowych w systemie kolei dużych prędkości do wybranych miast - dotyczy to np. Ostrowa Wielkopolskiego, Torunia, Bydgoszczy - powiedział Horała.

Wiceminister zapewnił, że zbierane są wszystkie uwagi przekazane w innych formach poza formularzem elektronicznym. - Pochylamy się nad nimi, by zaproponować rozwiązania techniczne możliwe do zaproponowania na kolejnych etapach, skutkujące ograniczoną ingerencją w przestrzeń - powiedział.

Pełnomocnik zapowiedział, że wstępnie publikacja raportu z tego etapu konsultacji projektu dokumentu SSL planowana jest do końca czerwca. Ostateczny termin będzie warunkowany liczbą i poziomem złożoności uwag przekazywanych w wersji papierowej – większość z nich wpłynęła w ostatnich dniach konsultacji, a te wysłane pocztą spływają nadal.

CPK - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną - węzłem przesiadkowym, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. Zgodnie z zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

PAP, PR24, akg 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. W Sejmie zaprezentowano wieloletni plan finansowy

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2020 15:30
Jest już gotowy wieloletni plan finansowy budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Poinformował o tym podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury pełnomocnik do spraw budowy CPK Marcin Horała.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak dojedziemy do CPK? Nowe linie kolejowe i trasy drogowe do konsultacji

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2020 14:03
Ok. 2,6-2,7 tys. uwag ws. korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego trafiło już do spółki CPK - przekazał pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Marcin Horała. Uwagi można zgłaszać do 10 marca tego roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Budowa CPK. Poseł PiS: przy takich inwestycjach konsultacje społeczne są konieczne

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2020 20:45
- Każdą taką inwestycję jak budowa autostrady czy nowej linii kolejowej należy "zaprogramować". A żeby to zrobić, trzeba przedstawić kilka wariantów rozwiązań [przebiegów tras - przyp. red.]. Stąd konieczne są społeczne konsultacje - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia poseł PiS Jerzy Polaczek. Gościem audycji był również Mirosław Suchoń, poseł Nowoczesnej z klubu parlamentarnego KO.
rozwiń zwiń

Czytaj także

GDDKiA pomoże przy budowie infrastruktury wokół CPK. Umowa podpisana

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2020 07:45
Spółka odpowiedzialna za budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie współpracować z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad przy budowie dojazdów do Portu Lotniczego Solidarność. Przedstawiciele zarządu spółki odpowiedzialnej za budowę CKP zapowiadają, że drogowcy będą współpracować z kolejarzami przy budowie połączeń komunikacyjnych.
rozwiń zwiń