X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rząd znowelizuje strategię rozwoju konkurencji

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 08:00
W drugiej połowie br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przedstawi projekt nowej rządowej strategii rozwoju konkurencji, która zastąpi obecną politykę w tym zakresie z 2015 r. Jednym z priorytetów ma być przeciwdziałanie zagrożeniom na rynkach cyfrowych.  
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock, Tero Vesalainen

Szef UOKiK podkreśla, że aktywna ochrona konkurencji staje się szczególnie istotna w erze cyfrowej.

– Podmioty funkcjonujące na rynkach cyfrowych, korzystając z efektów sieciowych, dążą do monopolizacji rynków, ograniczając rozwój konkurencji lub przedsiębiorców działających w oparciu o usługi realizowane przez te podmioty. Należy zakładać, że giganci cyfrowi, zarządzający platformami cyfrowymi i dysponujący nieporównywalnie większym zasobem danych na temat użytkowników, mogą być w stanie przenosić swoją siłę na rynki powiązane z ich usługami i tym samym ograniczać rozwój mniejszych przedsiębiorców – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

 Konkurencja musi efektywnie funkcjonować

Jego zdaniem nawet zakładając, że w przypadku części usług świadczonych przez platformy cyfrowe dochodzi do wytworzenia tzw. monopoli naturalnych, nie można dopuścić, by platformy rozszerzające swój zakres działalności uniemożliwiały rozwój konkurencji tam, gdzie może ona efektywnie funkcjonować. Korzyści, jakie społeczeństwo odnosi z rozwoju usług opartych o nowoczesne technologie, nie może być przyzwoleniem gigantom cyfrowym na działanie poza regulacjami państwowymi i prawem ochrony konkurencji i konsumentów.

W ocenie UOKiK przejrzyste i równe warunki rozwoju działalności na rynkach cyfrowych są niezbędne dla rozwoju polskich małych i średnich firm, opartych o nowoczesne technologie informatyczne.

– Tworzenie warunków gwarantujących równe możliwości konkurowania na tych rynkach także dla małych i średnich przedsiębiorców polskich jest kluczowe dla przyszłych zmian regulacyjnych, jak i dla działań UOKiK – mówi Tomasz Chróstny.

Spójność z innymi strategicznymi dokumentami

Szef Urzędu za konieczne uznał m.in. zwiększenie wydajności i skuteczności narzędzi polityki konkurencji, lepsze uwzględnienie specyfiki rynków cyfrowych w działalności podmiotów składających się na system ochrony konkurencji i konsumentów oraz udoskonalenie metod oceny skutków zachowań gigantów cyfrowych dla rozwoju konkurencji.

Zapowiedział też, że nowa rządowa strategia rozwoju konkurencji, nad której projektem pracuje obecnie UOKiK, będzie spójna z innymi strategicznymi dokumentami rządowymi. Strategia ma nakładać określone obowiązki nie tylko na prezesa Urzędu, ale również na inne podmioty należące do krajowej sieci ochrony konkurencji.

– Dokument taki ma jednocześnie uwzględniać obecnie tworzone strategie, które mają bardzo silny wpływ na warunki konkurencyjności i w ogóle konkurencję na rynku – podkreśla szef UOKiK, wymieniając w tym kontekście strategię na rzecz produktywności, strategię na rzecz jednolitego rynku cyfrowego – nad którą pracuje obecnie Komisja Europejska – oraz strategię rozwoju sztucznej inteligencji, która także istotnie wpłynie na mechanizm konkurencji i ochronę praw konsumentów.

 

PolskieRadio24.pl/IAR/PAP/DoS

 

Zobacz więcej na temat: UOKiK firma
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak