Sondaż: akceptujemy opakowania zwrotne, ale mamy problemy z segregacją

2019-12-12, 12:22

Sondaż: akceptujemy opakowania zwrotne, ale mamy problemy z segregacją
Zdjęcie ilustracyjne. . Foto: shutterstock.com/Teerasak Ladnongkhun

84 proc. Polaków chętnie skorzystałoby z produktów w opakowaniach zwrotnych, gdyby były one dostępne - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia. Segregacja odpadów przysparza kłopotów m.in. dlatego, że nie zawsze wiadomo, jak zmieścić w mieszkaniu pięć pojemników - podkreślono.

- Nie ma tutaj różnic w odpowiedziach w podziale na płeć, miejsce zamieszkania czy wielkość miejscowości. Jedynie widać pewną różnicę przy podziale na wiek – osoby po 35-tym roku życia nieco chętniej odnoszą się do takiego rozwiązania - czytamy w komentarzu do badania.

Jak informuje ARC Rynek i Opinia, jako główny powód potencjalnego korzystania z produktów w opakowaniach zwrotnych Polacy wskazują chęć zrobienia czegoś pozytywnego dla środowiska – to argument szczególnie ważny dla osób z wyższym wykształceniem. Ważny jest również fakt, że w domu gromadziłoby się mniej śmieci – to argument przemawiający szczególnie do kobiet. Zachęcać do tego typu rozwiązań mogłyby również niższe ceny takich produktów oraz niższe opłaty za wywóz śmieci.

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] Producenci zapłacą za zbiórkę i recykling opakowań?

- Temat segregacji odpadów jest bardzo żywy w ciągu ostatnich miesięcy. Obowiązująca segregacja pięciu frakcji przysparza Polakom trochę kłopotów, nie tylko dlatego, że nie zawsze wiedzą, jaki odpad do jakiego kosza wrzucić, ale również – jak zmieścić w mieszkaniu pięć pojemników. Dlatego, jak widać z naszego sondażu, Polacy chętnie ograniczyliby liczbę odpadów we własnym domu poprzez korzystanie np. z produktów w opakowaniach zwrotnych - skomentował Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

>>>[CZYTAJ WIĘCEJ] W Unii będzie większy recykling. Ekolodzy zadowoleni

- Jednocześnie fakt, że aż 84 proc. respondentów pozytywnie odniosło się do takiego rozwiązania, a za główną zachętę uznali oni pozytywny wpływ na środowisko pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomi wpływu produkcji i konsumpcji w tym obszarze - dodaje Czarnecki.

PAP, PR24, akg

Polecane

Wróć do strony głównej