X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

Polskie kosmetyki eksportowym przebojem. Podbiły Niemcy i Rosję, kolej na Chiny

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2019 13:00
Polska jest piątym producentem kosmetyków w Unii Europejskiej. Wartość rynku ocenia się na ponad 16 miliardów zł i szybko rośnie, podobnie jak eksport na coraz bardziej odległe rynki.
Audio
  • O rosnącym polskim rynku kosmetyków - w audycji na antenie radiowej Jedynki, przygotowanej przez Aleksandrę Tycner.
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay.com

- Głównym odbiorcą kosmetyków produkowanych w Polsce są Niemcy, ale już drugą pozycję zajmuje Rosja, która kupuje praktycznie wszystkie rodzaje kosmetyków - mówiła w radiowej Jedynce Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna  Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Nie tylko Unia

- Polskie kosmetyki są obecne także na wielu rynkach poza Unią Europejską i mają szanse zaistnieć na kolejnych - dodała.

- Coraz więcej kosmetyków z Polski pojawia się na rynku chińskim - potwierdza Aleksander Ciepiela z firmy Ponte Limited, która sprzedaje kosmetyki na tamtejszym rynku przez cross-border - e-commerce.

Dodaje, że bardzo ważne jest rozeznanie chińskiego rynku, na którym część bardzo popularnych np. w Europie kosmetyków nie znajdzie klientów.

Najlepszym i podstawowym kanałem sprzedaży i promocji dla polskich eksporterów powinien być w Azji czy przede wszystkim w Chinach internet.

Polskie kosmetyki cenione za jakość i bezpieczeństwo

Na dalekich rynkach produkty z Europy są cenione jako dobre i bezpieczne, ale rozpoznawalność samej Polski też jest coraz większa. Przemysł kosmetyczny rośnie u nas od 4 do 7 procent rocznie, a eksport jeszcze szybciej.

Eksportujemy niemal połowę wszystkich wyprodukowanych w kraju kosmetyków. Trafiają na 130 rynków na świecie, a wartość eksportu to prawie 3 miliardy euro.

Aleksandra Tycner, Jedynka, Polskie Radio24, akg

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polskie kosmetyki eksportowym hitem. Gonimy światową czołówkę

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2018 10:52
Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego powiedziała w tv.rp.pl, że eksport polskich kosmetyków wzrósł przez ostatnie 15 lat aż 300-krotnie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Unia Europejska liderem wśród odbiorców polskich towarów. Rośnie eksport

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2018 13:35
Po I półroczu 2018 r. polski eksport osiągnął wartość 107,6 mld EUR, poziom o 5,7% wyższy niż przed rokiem – wynika z analizy Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Sprzedaż towarów do Unii Europejskiej wzrosła o 6,1% (do 86,5 mld euro).
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rosnący lawinowo popyt na kosmetyki w Chinach szansą dla polskich firm. Liczy się naturalny skład

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2019 10:40
Polskie firmy kosmetyczne, które wchodzą na rynek chiński są w stanie zwiększyć wartość sprzedaży w ciągu roku nawet o 1000 proc. - powiedział szef biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju Andrzej Juchniewicz.
rozwiń zwiń