Polskie kosmetyki eksportowym przebojem. Podbiły Niemcy i Rosję, kolej na Chiny

2019-10-12, 13:00

Polskie kosmetyki eksportowym przebojem. Podbiły Niemcy i Rosję, kolej na Chiny
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay.com

Polska jest piątym producentem kosmetyków w Unii Europejskiej. Wartość rynku ocenia się na ponad 16 miliardów zł i szybko rośnie, podobnie jak eksport na coraz bardziej odległe rynki.

Posłuchaj

O rosnącym polskim rynku kosmetyków - w audycji na antenie radiowej Jedynki, przygotowanej przez Aleksandrę Tycner.
+
Dodaj do playlisty

- Głównym odbiorcą kosmetyków produkowanych w Polsce są Niemcy, ale już drugą pozycję zajmuje Rosja, która kupuje praktycznie wszystkie rodzaje kosmetyków - mówiła w radiowej Jedynce Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna  Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Nie tylko Unia

- Polskie kosmetyki są obecne także na wielu rynkach poza Unią Europejską i mają szanse zaistnieć na kolejnych - dodała.

- Coraz więcej kosmetyków z Polski pojawia się na rynku chińskim - potwierdza Aleksander Ciepiela z firmy Ponte Limited, która sprzedaje kosmetyki na tamtejszym rynku przez cross-border - e-commerce.

Dodaje, że bardzo ważne jest rozeznanie chińskiego rynku, na którym część bardzo popularnych np. w Europie kosmetyków nie znajdzie klientów.

Najlepszym i podstawowym kanałem sprzedaży i promocji dla polskich eksporterów powinien być w Azji czy przede wszystkim w Chinach internet.

Polskie kosmetyki cenione za jakość i bezpieczeństwo

Na dalekich rynkach produkty z Europy są cenione jako dobre i bezpieczne, ale rozpoznawalność samej Polski też jest coraz większa. Przemysł kosmetyczny rośnie u nas od 4 do 7 procent rocznie, a eksport jeszcze szybciej.

Eksportujemy niemal połowę wszystkich wyprodukowanych w kraju kosmetyków. Trafiają na 130 rynków na świecie, a wartość eksportu to prawie 3 miliardy euro.

Aleksandra Tycner, Jedynka, Polskie Radio24, akg

 

Polecane

Wróć do strony głównej