X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Jak możemy skorzystać na Nowym Jedwabnym Szlaku? Szansa przed PKP Cargo

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2019 12:50
Coraz większy ruch zaczyna panować na Nowym Jedwabnym Szlaku, na którym znajduje się także Polska. Ze względu na położenie geograficzne jest to duża szansa dla naszego rynku przewozów towarowych.
Audio
  • W ostatnich latach widać dużą dynamikę wzrostu przewozów ładunków z Chin do Europy. Więcej na ten temat w radiowej Jedynce w audycji przygotowanej przez Aleksandrę Tycner.
W ostatnich latach widać wzrost dynamiki przewozów ładunków z Chin do Europy, w tym do Polski.
W ostatnich latach widać wzrost dynamiki przewozów ładunków z Chin do Europy, w tym do Polski.Foto: PKP Cargo

Ilość towarów przewożonych drogą lądową, zwłaszcza koleją, szybko rośnie. Znaczącym graczem staje się tu PKP Cargo. 

- W ostatnich latach widać dużą dynamikę wzrostu przewozów ładunków z Chin do Europy, do Polski - mówił w radiowej Jedynce Czesław Warsewicz z PKP Cargo.

Terminal przeładunkowy w Małaszewiczach, kluczowy dla Nowego Jedwabnego Szlaku w Europie, przyjął w 2011 roku 17 pociągów z Chin.

- Po planowanej rozbudowie może ich być ponad 3200. Ambicją Polski powinno być, abyśmy byli krajem nie tylko tranzytowym, ale docelowym - podkreślił Warsewicz.

- Nie tylko Polska, ale jeszcze inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej zabiegają, żeby być tą bramą do Jedwabnego Szlaku - ocenił Marek Kłoczko z Krajowej Izby Gospodarczej.

- Poza tym po drodze są kraje Azji Centralnej, które  tradycyjnie były dla Polski ważnymi rynkami zbytu jeszcze za czasów Związku Radzieckiego, a dziś brakuje tam nowoczesnej infrastruktury transportowej - dodał.

Otwarcie nowych możliwości komunikacyjnych w kierunku wschodnim i południowo-wschodnim leży także w interesie PKP Cargo, które uczestniczy w budowie Nowego Jedwabnego Szlaku. Większy ruch stwarza też szansę, żeby kontenery wypełnić w obie strony i lepiej na tym zarabiać.

Dziś koleją z Chin do Europy przewozi się  0,6 procent wszystkich ładunków, samolotami - 1,2 procent.

Pozostałe płyną drogami morskimi. Skierowanie nawet kilku procent na Nowy Jedwabny Szlak oznaczałoby znaczący wzrost przychodów spółek kolejowych, które włączyły się w ten projekt, w tym PKP Cargo.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

 

 

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Włochy jako pierwszy kraj z grupy G7 „wstępują” na Jedwabny Szlak. USA i Unia Europejska nie kryją irytacji

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2019 20:03
Chińczycy, nie patrząc na niechęć USA oraz Unii Europejskiej, kontynuują ofensywę związaną z Inicjatywą Pasa i Szlaku, czyli wielkiego projektu handlowego łączącego ich kraj z resztą świata przez tzw. Jedwabny Szlak. W najbliższą sobotę mają podpisać memorandum z Włochami, które to państwo, jako pierwsze z grupy G7, podpisze umowę z Państwem Środka w tej sprawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Włochy na Nowym Jedwabnym Szlaku. Jest wstępne porozumienie

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2019 12:10
Ministrowie rządów Chin i Włoch w obecności prezydenta Xi Jinpinga i premiera Włoch Giuseppe Contego podpisali w Rzymie memorandum, które będzie podstawą zakrojonej na szeroką skalę współpracy gospodarczej i wymiany handlowej. Wartość zawartych umów bilateralnych szacuje się na 20 miliardów euro.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jarosław Guzy: Chiny chciałyby, żeby Włochy stały się dla nich bramą wjazdową do Europy

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2019 20:25
- Chiny budują porozumienia gospodarcze gdzie się da. Inicjatywą współpracy z azjatyckim gigantem są zainteresowane nie tylko Włochy, ale też państwa naszego regionu - powiedział w Polskim Radiu 24 Jarosław Guzy, szef działu zagranicznego Polskiej Agencji Prasowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co Chiny mogą zaproponować Europie Środkowej?

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 22:00
W "Światowej szachownicy" o stosunkach gospodarczych pomiędzy Chinami a Europą Środkową. - Dosyć szybko się okazało, że duża część państw Europy Środkowej jest rozczarowana tym, co zaproponowali pod względem gospodarczym Chińczycy - powiedział w Polskim Radiu 24 Jakub Jakóbowski z Ośrodka Studiów Wschodnich.
rozwiń zwiń