X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Czy marki własne znikną z półek?

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2019 08:05
Ograniczenie marek własnych zapowiedział niedawno premier Mateusz Morawiecki. Chodzi o tanie produkty sprzedawane pod szyldem dużych sieci sklepowych.
Audio
  • Czy marki własne przetrwają na polskim rynku? Jakich są ich wady i zalety? Więcej na ten temat w audycji na antenie radiowej Jedynki, opracowanej przez Marcina Jagiełowicza.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Pod markami własnymi często kryją się duże koncerny, które w ten ograniczają koszty wprowadzenia produktu i marketingu.

Kto straci?

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, prezesa Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, duże sieci zawsze znajdą sposób na obejście ograniczeń

- Na ograniczeniu marek własnych straciliby przede wszystkim polscy eksporterzy, którym często sprzedaż pod markami własnymi otworzyła furtkę do wejścia na zagraniczne rynki - uważa ekspert.

Natomiast zdaniem Marka Kołoczki, wiceprezesa Krajowej Izby Gospodarczej, największym problemem producentów żywności jest rozdrobnienie, stąd nie tylko problemy z wykreowaniem polskich marek w kraju, ale też z wejściem z nimi na duże rynki jak amerykański czy chiński.

Klienci zapłacą więcej?

Eksperci przypominają też, że zniknięcie z półek marek własnych oznaczałoby dla klientów wyższe ceny.

Na razie jednak projekt jest w fazie prac koncepcyjnych. Kancelaria Premiera nie wskazuje nawet konkretnego resortu, który zajmuje się tą sprawą.

Marcin Jagiełowicz, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Od 1 stycznia łatwiejsza produkcja i sprzedaż żywności przez rolników

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2018 18:58
Od nowego roku wchodzą w życie przepisy ułatwiające rolnikom produkcję i sprzedaż żywności. Wprowadzają ulgę podatkową, pozwalają na wytwarzanie produktów w domach mieszkalnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

„Społem” zainwestuje w sklepy na wsi. W miastach jest już za ciasno

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2019 10:50
Spółdzielcy ze związku „Społem” w coraz większym stopniu rozwijają działalność na wsi. To efekt realiów rynkowych, w których dominującą rolę na terenie miast  odgrywają wielkie, zagraniczne sieci handlowe.
rozwiń zwiń

Czytaj także

O ile wzrosła sprzedaż detaliczna w styczniu?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 13:54
Sprzedaż detaliczna w styczniu 2019 r. wzrosła o 6,6 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 19,1 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Sprzedaż detaliczna realnie wzrosła w ubiegłym miesiącu o 5,2 proc. rdr.
rozwiń zwiń