Banki myślą o rozwoju produktów, ale zwijają sieć placówek i doradców

2015-01-17, 10:37

Banki myślą o rozwoju produktów, ale zwijają sieć placówek i doradców
Blisko trzy czwarte (71%) przedstawicieli badanych banków z Polski twierdzi, że planowane jest zmniejszenie wydatków na sieć dystrybucji. To efekt rozwoju e-bankowości.Foto: Glow Images/East News

Polskie banki szybko reagują na zmieniające się warunki i otoczenie na rynku finansowym, w tym na rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Stąd myśląc o rozwijaniu nowych produktów, zamierzają zmniejszyć sieć placówek, oraz doradztwo.

Posłuchaj

O dokonującej się w Polsce rewolucji w branży bankowej - stawianiu na nowe produkty, budowanie dobrych relacji z klientami i jednoczesnym cięciu liczby placówek i zmniejszającej się roli doradców, rozmawia w radiowej Jedynce Dominik Olędzki z Marcinem Podsiadłym, dyrektorem w departamencie audytu instytucji finansowych KPMG rozmawia.
+
Dodaj do playlisty

Przedstawiciele banków z Polski są większymi optymistami niż przedstawiciele banków z całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Kierunek rozwoju: więcej produktów i budowa relacji z klientami

Zdaniem 57% banków działających na polskim rynku przychody w branży w 2015 roku wzrosną. Stąd planuje zwiększenie wydatków na rozwój produktów oraz rozwiązań typu customer experience - budujących dobre relacje z klientami– wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą KPMG.

I o tym  z Marcinem Podsiadłym, dyrektorem w departamencie audytu instytucji finansowych KPMG rozmawia Dominik Olędzki.

Internet wypiera placówki i doradców

Jednak istnieją także obszary, w których dość duży odsetek respondentów planuje zmniejszyć wydatki.

Blisko trzy czwarte (71%) przedstawicieli badanych banków z Polski twierdzi, że planowane jest zmniejszenie wydatków na sieć dystrybucji. Mniej niż jedna trzecia (29%), chce  zmniejszyć także wydatki na doradztwo.

Dominik Olędzki, jk

/

Polecane

Wróć do strony głównej