X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Zamiast siłowni - opieka medyczna, szczepienia przeciwko COVID-19. Koronawirus zmienia system zachęt w firmach

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2021 12:05
Trzy czwarte firm przez pandemię zrezygnowało z części benefitów, ale dwie trzecie przedsiębiorstw w ich miejsce zaproponowano nowe - wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Girts Ragelis/shutterstock

Według Barometru, benefity oferowane pracownikom przed pandemią straciły na znaczeniu lub stały się bezużyteczne.

Karty multisport nieprzydatne w pandemii, mniej szkoleń i firmowych imprez

„Można powiedzieć, że budowany skrupulatnie od wielu lat system benefitów, wraz z nadejściem pandemii runął jak domek z kart. Pracownicy zostali np. z kartami multisport do zamkniętych siłowni, czy kartami lunchowymi do stołówek, na których przestali bywać” - tłumaczy prezes Personnel Service Krzysztof Inglot.


1200_szczepienie_shutterstock.png
Szczepienia w zakładach pracy. Mniejsze firmy też będą mogły organizować punkty



74 proc. firm zrezygnowało więc z części dotychczasowych benefitów. Jak podaje Barometr, 36 proc. pracodawców zrezygnowało z imprez firmowych, a co czwarty nie oferuje już szkoleń i kart sportowych.

Zamiast benefitów elastyczny czas pracy, pakiety medyczne

Lukę zapełniły nowe propozycje, które wprowadziło 67 proc. firm. Dla co trzeciej z nich benefitem jest elastyczne podejście do miejsca i czasu wykonywania pracy, 30 proc. oferuje szkolenia online, a 18 proc. wsparcie psychologiczne - wskazuje Barometr.

Podkreśla się w nim, że np. wsparcie psychologiczne to ostatnie pokrywa się z oczekiwaniami pracowników, którzy na pierwszym miejscu benefitów w pandemii wskazują rozbudowany pakiet opieki medycznej.


shutterstock_ obostrzenia galeria lockdown 1200 free.jpg
Firmy dłużej pod ochroną Tarczy branżowej. Rząd przyjął rozporządzenie

Pracownicy preferują pakiety medyczne i zdalne szkolenia

Z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” wynika, że 14 proc. zatrudnionych oczekuje, iż tego typu dodatki ulegną zmianie, a 15 proc. przestało traktować pracę zdalną jako benefit.

Jak wynika z badania, 45 proc. chciałoby rozbudowanego pakietu opieki medycznej, a 30 proc. - szkoleń online. Co piąty pracownik chciałby, żeby pracodawca ułatwił mu dostęp do szczepień. Pracownicy oczekują też benefitów w postaci wsparcia psychologicznego oraz dofinansowania do zdalnych form rozrywki.

Firmy włączają się w Narodowy Program Szczepień

„Co dziesiąta firma od początku trwania pandemii wprowadziła benefit w postaci zajęć online dla dzieci oraz dofinansowanie zdalnej rozrywki, jak np. Netflix. Myślę jednak, że w najbliższym czasie największe znaczenie będzie miało włączenie się firm w Narodowy Program Szczepień, co pozwoli go znacznie przyspieszyć” – ocenia Krzysztof Inglot.

PAP, jk

Czytaj także

Pandemia weryfikuje biznes. Nowe dane GUS

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 11:54
Pandemia, oznaczająca m.in. mniej zamówień i spadek przychodów, wystawia na ciężką próbę prowadzących działalność gospodarczą - część firm sobie z tym radzi, wiele jednak zamyka lub zawiesza działalność. Powstają też nowe podmioty.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polski biznes radzi sobie z pandemią dzięki determinacji przedsiębiorców i państwowemu wsparciu

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 17:25
O tym, jak polskie firmy radzą sobie w czasach koronawirusa, mówił w radiowej Jedynce Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Będzie dodatkowe wsparcie dla firm będących w trudnej sytuacji z powodu pandemii

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2021 16:15
Uruchomienie dodatkowych instrumentów wspierających przedsiębiorców będących w trudnej sytuacji z powodu Covid-19 oraz rozszerzenie kręgu adresatów wsparcia o kolejne branże objęte dodatkowymi ograniczeniami prowadzenia działalności - zakłada projekt rozporządzenia Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
rozwiń zwiń