X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Ryanair straci na pandemii miliard euro. Firma liczy jednak na szczepionkę i kupuje nowe samoloty

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2021 15:30
Linia lotnicza Ryanair spodziewa się w tym roku finansowym rekordowej straty w wysokości blisko 1 miliarda euro (1,2 miliarda dolarów), ale jak mówi jej dyrektor naczelny Michael O'Leary, program szczepień powinien odwrócić niekorzystny trend. Dlatego kontynuuje zakup 210 nowych maszyn.
Samolot lądował awaryjnie na lotnisku w Stansted
Samolot lądował awaryjnie na lotnisku w StanstedFoto: Rebius/ Shutterstock

Jak informuje agencja Reuter, największe w Europie irlandzkie tanie linie lotnicze prognozują stratę w wysokości od 850 mln do 950 mln euro w bieżącym roku finansowym - około pięć razy większą niż jej poprzednia rekordowa strata w 2009 roku.


koronawirus lotnisko 1200 shutterstock.jpg
Koronawirus uderzył w linie lotnicze. Zobacz, jak sobie z tym radzą

O'Leary ocenia, że od lipca podróże lotnicze zaczną rosnąć 

- Byłbym dość pewny (...) że zobaczymy powrót do wzrostu podróży w kluczowym kwartale obejmującym lipiec, sierpień i wrzesień - powiedział Michael O'Leary. 

Jak dodał, ruch lotniczy wyniesie prawdopodobnie 20-25% poziomów sprzed pandemii między kwietniem a czerwcem, aby wzrosnąć do 50-70% między lipcem a wrześniem, przy potencjalnym ruchu zimowym wynoszącym 75-100%, w zależności od sukcesu programu szczepień Unii Europejskiej.

Ocenia, że jego linia lotnicza może przewieźć od 80 milionów do 120 milionów pasażerów w nadchodzącym roku finansowym, w porównaniu ze 150 milionami w roku poprzedzającym COVID-19.

Linii pomogły zapasy gotówki i brak klasy biznesowej

Reuter ocenia, że Ryanair jest powszechnie postrzegany jako jedna z najlepiej przygotowanych linii lotniczych do przetrwania kryzysu związanego z COVID-19 dzięki dużemu zapasowi gotówki oraz braku lotów długodystansowych i klasy biznesowej.

O'Leary powiedział, że pod koniec grudnia miał w kasie 3,5 miliarda euro w porównaniu z 4,5 miliardami euro na koniec września, i obecnie nie widzi żadnego powodu, dla którego musiałby zebrać więcej gotówki w tym roku.

Ryanair wykorzystuje słabość konkurencji

Dodał, że jego linia lotnicza chce wykorzystać możliwości stworzone przez ograniczenie rywali, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.

- Jestem przygotowany na agresywny rozwój zimą 2021 r., nawet przy niższych taryfach lotniczych - powiedział.

Ograniczenia dotyczące COVID-19 zmniejszyły liczbę pasażerów Ryanaira o 78% w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2020 r., powodując stratę w trzecim kwartale w wysokości 306 mln euro, nieco większą niż prognozowana strata 300 mln euro w ankiecie przeprowadzonej przez analityków.


boeing_pap_1200.jpg
Boeing 737 MAX ponownie dopuszczony do lotów w Europie. Po dwóch latach przerwy

Ryanair kupił 210 nowych samolotów

Ryanair powiedział, że spodziewa się pierwszej dostawy Boeinga 737 MAX w marcu, przy czym co najmniej 24 z 210 zamówionych przez niego samolotów dotrze na czas przed szczytem sezonu letniego.

737 MAX został dopuszczony do powrotu do służby pod koniec ubiegłego roku, po tym jak został uziemiony na całym świecie w marcu 2019 roku po śmiertelnych wypadkach w Indonezji i Etiopii.

Jak informuje agencja, kurs akcji Ryanaira spadł dzisiaj o 0,3 proc. do 14,25 euro, to o 16 proc. mniej niż 10 stycznia ubiegłego roku, podczas najwyższego poziomu sprzed wystąpienia choroby COVID, wynoszącego 16,90 euro,

Reuter, jk

Czytaj także

Powrót do lotu MAX-ów polskich przewoźników pod nadzorem prezesa ULC

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2020 12:20
Przywracanie do latania, należących do polskich przewoźników samolotów B737 MAX, będzie przebiegało pod nadzorem prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, który jest w stałym kontakcie z EASA - poinformowała rzeczniczka ULC Karina Lisowska. MAX-y w swojej flocie ma PLL LOT i Enter Air.
rozwiń zwiń

Czytaj także

PLL LOT w dobie pandemii. Mniej lotów, obniżka kosztów oraz zwroty za bilety

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2021 16:40
Koronawirus szczególnie mocno uderzył w branżę lotniczą, w tym w PLL LOT. Jak informuje prezes firmy, spadek liczby lotów i pasażerów zmusza ją do obniżki kosztów, w tym do niewielkiej redukcji personelu i negocjacji umów leasingowych samolotów. Firma korzysta również z rządowych tarcz ochronnych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koronawirus uderzył w linie lotnicze. Zobacz, jak sobie z tym radzą

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2021 16:01
Jedną z najbardziej poszkodowanych przez koronawirusa branż jest branża lotnicza, a szczególnie przewozy pasażerskie. Stąd dla wielu linii lotniczych jedynym warunkiem przetrwania i ratunkiem przed upadkiem staje się ograniczanie kosztów (czytaj redukcje połączeń i zatrudnienia), zmiana charakteru usługi lub wsparcie ze strony rządów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jaki będzie ten rok dla branży lotniczej? Prezes ULC: zdecyduje szybkość i dostępność szczepień

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2021 09:33
Podróże lotnicze w tym roku będą uzależnione od wprowadzanych przez kraje ograniczeń z powodu pandemii, takich jak kwarantanna, testy czy szczepienia - powiedział prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson. Jego zdaniem wymóg testu może wpłynąć na cenę biletu, a szczepienia na dostępność lotów.
rozwiń zwiń