Poczta Polska reaguje na rozwój e-commerce - do 2022 r. udostępni kolejne tysiące automatów paczkowych

2020-10-13, 12:31

Poczta Polska reaguje na rozwój e-commerce - do 2022 r. udostępni kolejne tysiące automatów paczkowych
Poczta Polska wspiera Pocztę Ukrainy. Przyjmuje rolę łącznika w obrocie międzynarodowym.Foto: Grand Warszawski/Shutterstock

Do 2022 r. Poczta Polska planuje udostępnić 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych, a liczba punktów odbioru przesyłek w sieci tupu click & collect ma sięgnąć ponad 20 tys. - poinformował operator.

"Poczta Polska stawia na intensywny rozwój ekologicznego, wygodnego oraz bezpiecznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek”.

2 tys. zewnętrznych automatów w pobliżu galerii handlowych, urzędów, na terenach parafii

Jak czytamy w oświadczeniu firmy, "jednym z najważniejszych celów strategicznych jest udostępnienie klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. To odpowiedź operatora pocztowego na dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek zamówień internetowych i oczekiwania klientów" - zaznaczono.


Powiązany Artykuł

poczta polska placówka poczty polskiej free shutter 1200.jpg
Coraz więcej państw, do których Pocztą Polską wyślesz paczkę. Zobacz listę



Wyjaśniono, że nowe automaty staną w pobliżu m.in. placówek pocztowych, przy marketach i galeriach handlowych, przy urzędach państwowych i samorządowych, na terenach parafii czy spółdzielni mieszkaniowych. W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie czterokrotnie.

Nowe automaty to odpowiedź na rozwój rynku e-commerce

Jak tłumaczy, cytowany w informacji, prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, firma podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i jej partnerów biznesowych. Zdaniem Zdzikota rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie.

- To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek – podkreślił prezes PP.

Poczta Polska już dysponuje największą siecią odbioru przesyłek – 13 tys. punktów

Poczta Polska - jak poinformowała - udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, do której należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie to 13 tys. punktów. Przesyłki można także odbierać już w ponad 240 automatach m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka.

Już 25 proc. przesyłek trafia do automatów paczkowych, w 2022 r. będzie to 50 proc.

Dodano, że 25 proc. przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50 proc. paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.

 W 2022 r. Poczta Polska oferować będzie już 20 tys. punktów odbioru paczek

"Poczta Polska planuje jednocześnie, wraz z ekspansją w zakresie automatyzacji odbiorów i nadań paczek, zwiększać liczbę partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji" - poinformowano.

PAP, jk

Polecane

Wróć do strony głównej