PARP: nawet 20 mln na wprowadzenie produktu na rynek

2018-11-24, 15:20

PARP: nawet 20 mln na wprowadzenie produktu na rynek
Jeszcze tylko do 5 grudnia mikro małe i średnie firmy, które prowadzą prace badawczo-rozwojowe i chcą wprowadzić na rynek nowy lub znacząco ulepszony produkt, mogą starać się o wsparcie w ramach działania "Badania na rynek". . Foto: pixabay

Jeszcze tylko do 5 grudnia mikro małe i średnie firmy, które prowadzą prace badawczo-rozwojowe i chcą wprowadzić na rynek nowy lub znacząco ulepszony produkt, mogą starać się o wsparcie w ramach działania "Badania na rynek".

Posłuchaj

Na co i na jakich zasadach można starać się o wparcie w ramach programu "Badania na rynek". /Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
+
Dodaj do playlisty

O szczegółach tego programu mówi w radiowej Jedynce Monika Karwat-Bury z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Pieniądze na wdrożenie do produkcji produktu

Podkreśla, że dofinansowanie nie jest przeznaczone na prowadzenie tych badań, ale na wdrożenie do produkcji danego produktu.

− Stąd istotne jest aby badania były przeprowadzone i właściwie zakończone wcześniej, aby przedsiębiorca wiedział, co chce wprowadzić na rynek – mówi gość radiowej Jedynki.

O pomoc mogą ubiegać się małe firmy z historią

Pytana, kto może starać się o wsparcie, wymienia małe przedsiębiorstwa, mające już pewną historię, które wykażą, że osiągnęły w ciągu ostatnich trzech lat przychody w wysokości 600 tys. zł, mające zamknięty co najmniej jeden rok obrotowy.  

− Czyli nie jest ono przeznaczone dla młodych, zaczynających start-upów, tylko dla firm, które już działają na rynku, które chcą wzbogacić swoją ofertę przez nowe produkty – mówi Monika Karwat-Bury.

I dodaje, że mogą one liczyć maksymalnie na 20 mln zł na jedną inwestycję, przy czym ta kwota będzie się różnić procentowo, w zależności od tego w jakim województwie inwestycja będzie realizowana.

− Bo tutaj obowiązuje przedsiębiorców mapa pomocy regionalnej i w zależności od miasta czy województwa, te maksymalne 20 mln zł może być od 35 do 70 proc. całego budżetu inwestycji – wyjaśnia ekspertka.

Środki można przeznaczyć na maszyny, urządzenia, na oprogramowanie i licencje, a także na usługi doradcze i prace rozwojowe, o ile są one uzupełniające – wymienia Monika Karwat-Bury.

Warto też podkreślić, że w działaniu Badania na rynek, dostępne są dwa konkursy. Pierwszy to  tzw. konkurs ogólny, o szczegółach którego właśnie mówiliśmy. Drugi, z kolei to konkurs dla miast średnich. Więcej szczegółów, na stronach Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.​

Elżbieta Szczerbak, jk

Polecane

Wróć do strony głównej